Friday, July 11, 2008

Pak Lah mungkin akan menyesal namakan Najib sebagai pengganti.

Assalamualaikum.

'Saya terharu kepercayaan PM'
KUALA LUMPUR: Datuk Seri Najib Razak terharu dengan keyakinan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, yang memilihnya sebagai pengganti untuk menerajui kepemimpinan parti serta negara pada peralihan kuasa yang dijadualkan pertengahan 2010. Berita Harian - 11 Julai 2008

Najib pengganti baik: Abdullah.
KUALA LUMPUR: Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi semalam menjelaskan beliau memilih Datuk Seri Najib Razak sebagai penggantinya kerana yakin dan percaya timbalannya itu dapat memimpin parti dengan baik. Berita Harian - 11 Julai 2008.

Adakah Pak Lah sudah fikir semasak-masaknya sebelum menamakan Timbalannya iaitu Datuk Seri Najib Tun Razak yang sebagai penggantinya. Sedangkan Datuk Seri Najib ketika ini sedang berhadapan dengan akuan berkanun yang mengaitkan beliau dengan pembunuhan Altantuya. Sepatutnya sekarang ini Najib direhatkan sebagai Timbalan Perdana Menteri tetapi sebaliknya Pak Lah menabalkan beliau sebagai bakal Perdana Menteri pula.

Silap-silap nanti Pak Lah pula akan menjadi seperti Tun Dr Mahathir yang kini menyesal kerana menamakan timbalannya sebagai pengganti beliau ketika dahulu. Namun ketika itu siapa yang hendak mendengar suara dan kritikan Pak Lah yang bukan lagi Perdana Menteri. Beliau bukan seperti Tun yang masih mempunyai pengaruh walaupun sudah bersara.

Berkenaan jangka dua tahun yang diberikan pula, bagi saya jangka masa dua tahun itu macam-macam boleh terjadi lebih-lebih lagi dalam dunia politik Umno yang begitu kotor ini. Sama ada Pak Lah akan tersungkur sebelum masanya atau Najib sendiri akan tersungkur sebelum tiba tempohnya. Ataupun mereka berdua yang akan tersungkur bersama-sama Barisan Nasional apabila Pakatan Rakyat mara ke Putrajaya. sama-samalah kita tunggu.

posted by Lidah Penghunus @ 6:56 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter