Monday, June 30, 2008

Antara penafian Anwar dan penafian pemimpin BN.

Assalamualaikum.

Sentuh lagi isu tuduhan terhadap Dato' Seri Anwar Ibrahim yang sedang hangat ini, sebagaimana biasa dalam isu-isu sebegini siapa pun yang didakwa tentu akan membuat penafian. Dato' Seri Anwar menafikan bahawa beliau melakukan perbuatan terkutuk itu manakala PM dan TPM menafikan bahawa kerajaan Barisan Nasional menjadi dalang dalam perancangan jahat terhadap Anwar ini.

Cumuanya apa yang kita lihat penafian di pihak Dato' Seri Anwar telah disertakan bukti kemungkinan terdapatnya campurtangan dari Putrajaya apabila dikemukakan gambar yang menunjukkan pengadu bersama-sama pegawai khas Dato' Seri Najib di Jabatan Perdana Menteri. Sedangkan penafian oleh pihak BN hanya cakap semata-mata.

Dalam menjawab pendedahan tentang gambar ini pula Timbalan Perdana Menteri Dato' Seri Najib Tun Razak menjelaskan bahawa gambar itu diambil tiga bulan yang lepas. Jelas Dato' Seri Najib individu berkenaan datang ke Jabatan Perdana Menteri untuk memohon biasiswa dan jelas Najib lagi gambar-gambar yang diambil dengan beberapa orang Menteri Kabinet adalah sifat individu itu sebagai Timbalan Presiden Majlis Perwakilan Pelajar.

Apa yang kita musykil berkenaan penjelasan Najib ini yang pertama mengapa perlu memohon biasiswa sampai ke Pejabat Perdana Menteri? Tambahan lagi sebelum ini kita dimaklumkan bahawa Saiful Bukhari ini telah pun diberhentikan daripada pengajian kerana keputusan semester yang terlalu teruk. Jadi apa perlu lagi memohon biasiswa? Adakah layak memohon biasiswa dengan keputusan perperiksaan yang teruk?

Jika dikira 3 bulan yang lepas iaitu kira-kira bulan April, pilihanraya telah pun berlalu dan ketika itu beliau telah pun menyertai PKR dan berkhidmat dengan Dato' Seri Anwar. Jika dilihat kepada senario politik kampus pula, kita pun maklum bahawa hampir kesemua kampus di negara ini termasuk UNITEN dikuasai oleh kumpulan pro aspirasi iaitu kumpulan yang pro kepada parti pemerintah. Maka di sini menunjukkan bahawa Saiful Bukhari ini asalnya adalah pro Umno dan kemunculan beliau dalam PKR secara tiba-tiba sudah tentulah mempunyai muslihat yang tertentu.

posted by Lidah Penghunus @ 11:10 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter