Monday, June 23, 2008

Apabila kerajaan BN sudah buntu.

Assalamualaikum.

Kerajaan semalam bersetuju mengeluarkan lebih banyak permit peniaga kecil dan penjaja kepada golongan berpendapatan rendah, termasuk kakitangan awam, untuk menambah pendapatan dengan berniaga di tapak pasar tani, pasar malam serta kawasan perumahan. Langkah itu, yang diumumkan oleh Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, adalah antara beberapa inisiatif tambahan bagi membantu rakyat menghadapi kesan kenaikan harga minyak. Berita Harian - 23 Jun 2008.

Bagi saya keputusan kerajaan membenarkan kakitangan kerajaan untuk melibatkan diri dalam perniagaan kecil-kecilan bertujuan untuk menampung kenaikan kos hidup menunjukkan bahawa kerajaan di bawah Pak Lah Badawi telah menemui jalan buntu hingga terpaksa membenarkan sesuatu yang ketika dahulu tidak dibenarkan. Sebenarnya dari dahulu lagi kakitangan kerajaan di negara ini sudah membuat kerja-kerja luar tanpa pengetahuan ketua jabatan mereka untuk menambahkan pendapatan. Namun pada hari ini perkara menjadi sesuatu yang mendesak sehingga kerajaan terpaksa membenarkannya.

Namun begitu keputusan mudah kerajaan ini akan mengakibatkan kakitangan kerajaan khususnya yang bekeluarga hilang masa berharga dengan keluarga mereka. Mereka kakitangan kerajaan ini sebenarnya bukannya suka sangat hendak buat kerja tambahan hingga kurang masa dengan keluarga. Tetapi mengenangkan harga minyak yang tinggi ini mereka terpaksa berbuat demikian untuk menyara keluarga. Apa boleh buat, kerajaan Barisan Nasional bawah Pak Lah yang tidak tahu menguruskan ekonomi.

posted by Lidah Penghunus @ 6:31 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter