Thursday, June 05, 2008

Mana dia suara pembela Melayu?

Assalamualaikum.

Di kala rakyat dihimpit dengan kenaikan harga minyak yang luar biasa ini, mana dia kumpulan-kumpulan yang lantang menyebut tentang ketuanan Melayu, survival orang Melayu, dasar Ekonomi Baru? Mana dia mereka yang lantang mengkritik kerajaan Pakatan Rakyat yang kononnya mengancam ketuanan orang Melayu?

Kenaikan harga minyak serta penarikan subsidi ini juga turut memberikan kesan kepada kehidupan orang Melayu dan sudah tentulah ianya akan meningkatkan lagi kadar kemiskinan di kalangan masyarakat Melayu. Mengapa mereka ini tidak bising kepada kerajaan Barisan Nasional? Adakah mereka hanya bising kepada kerajaan Pakatan Rakyat sahaja dan membisu apabila ianya dilakukan oleh Barisan Nasional?

Di sini saya percaya bahawa akan ada siri-siri demonstrasi bagi membantah kenaikan harga minyak yang membebankan rakyat ini. Maka kita jemputlah kumpulan-kumpulan yang lantang membela nasib bangsa Melayu ini untuk turun berdemonstrasi membantah tindakan yang menindas rakyat termasuk kaum Melayu ini.

posted by Lidah Penghunus @ 11:56 PM   1 comments

1 Comments:

At 11:53 PM, Blogger Pewaris Melayu said...

demonstrasi tak akan memberikan apa makna sekalipun, buatlah demo banyak2, harga minyak dunia dan malaysia tak akan turun.

ikutlah kata pemimpin anda yang begitu yakin dpt menurunkan harga minyak sepertimana yang dijanjikan pd pru12 yg lepas.

www.pewarismelayu.blogspot.com

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter