Friday, May 23, 2008

Mereka yang tidak berhati perut.

Assalamualaikum.

‘Kelab suka ria’ ancam keselamatan Parlimen.
KUALA LUMPUR 22 Mei – Tindakan pembangkang bersekongkol dengan pihak tertentu menggunakan Parlimen bagi mencapai kepentingan peribadi termasuk oleh pertubuhan haram Hindraf bukan sahaja mencemar kemuliaan institusi itu tetapi juga mengancam keselamatan para wakil rakyat yang bersidang.
Jika orang luar boleh keluar masuk dengan bebas melalui bantuan beberapa wakil rakyat pembangkang termasuk menganjurkan sambutan hari jadi di lobi bangunan Parlimen semalam, menunjukkan tahap keselamatannya sangat rendah.
Datuk Bung Moktar Radin (BN-Kinabatangan) yang kecewa dengan perkara itu berkata, selepas pilihan raya umum lalu, Dewan Rakyat seolah-olah terbuka kepada sesiapa sahaja.
“Orang luar seolah-olah boleh keluar masuk dan lakukan apa sahaja,” katanya ketika mencelah sesi penggulungan oleh Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Mohamed Nazri Aziz di Parlimen hari ini.
Semalam, lobi Parlimen bertukar menjadi ‘kelab suka ria’ apabila beberapa anggota pembangkang membawa masuk sekumpulan 20 orang awam bagi mengadakan majlis hari jadi anak seorang pemimpin Hindraf. Utusan Malaysia - 23 Mei 2008.


Mereka pemimpin Barisan Nasional mengatakan bahawa Parlimen adalah tempat yaang mulia yang tidak sepatutnya dijadikan tempat bersukaria. Tetapi mereka tidak nampak bahawa insan yang menyambut hari lahir itu adalah seorang kanak-kanak yang bapanya telah ditahan bawah ISA. Majlis hari jadi itu sengaja diadakan di bangunan parlimen bagi memperlihatkan kepada wakil-wakil rakyat sekalian tentang seorang yang masih kanak-kanak yang kehilangan kasih sayang bapa angkara undang-undang ISA yang zalim. Namun mereka daripada Barisan Nasional ini nampaknya sungguh tidak berhati perut apabila tidak mempedulikan nasib keluarga tahanan ISA ini tetapi lebih mementingkan kononnya kemuliaan parlimen itu sendiri. Sedangkan parlimen itu tempat dimana keadilan itu diperjuangkan.

posted by Lidah Penghunus @ 9:48 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter