Sunday, May 11, 2008

Kain kafan dan keranda buat hadiah hari jadi Umno.

Assalamualaikum.

Semalam Perdana Menteri yang juga Presiden Umno mengumumkan bahawa pencen kakitangan awam akan dinaikkan kepada umur 58 tahun. Ini bermakna mereka yang telah berumur 56 tahun ada tambahan dua tahun lagi untuk memberikan khidmat kepada negara. Bagi mereka yang masih komited terhadap kerja, lanjutan ini amat-amat dialukan kerana sektor awam masih memerlukan tenaga, buah fikiran dan pengalaman mereka. Namun bagi mereka yang sudah mula luntur semangat kerjanya apabila menjangkau usia awal 50-an, lanjutan ini adalah suatu yang merugikan duit rakyat.

Apa yang hendak saya sebutkan di sini Umno sudah pun genap 62 tahun, sudah melebihi umur persaraan bagi perkhidmatan awam. Parti ini telah terbukti gagal memberikan khidmatnya dalam arena politik orang Melayu. Ketika parti Melayu ini di ambang kemerosotan dalam pilihanraya umum ke-12 yang lalu tiba-tiba mereka sibuk tentang survival orang Melayu. Kononnya mereka risau tentang nasib orang Melayu bawah pemerintahan parti bukan Umno. Sedangkan sudah jelas bahawa orang Melayu sudah lama tertindas semasa pemerintahan Umno.

Mereka sibuk hendak mempertahankan institusi kesultanan Melayu yang kononnya telah dihina oleh seorang tokoh pembangkang. Sedangkan sudah jelas bahawa merekalah yang sebelum ini bertanggungjawab mengurangkan kuasa imuniti raja-raja Melayu. Umno kini berumur 62 tahun, kurang setahun dari umur kewafatan Rasulullah SAW. Ketika ini parti ini sedang menghadapi pelbagai kesakitan. Parti yang pernah diharamkan ini tidak lagi relevan untuk memperjuangkan nasib orang Melayu. Jauh lagi hendak memperjuangkan Islam. Maka sempena hari jadi Umno yang ke-62 ini hanya kain kafan dan keranda sahajalah hadiah yang paling sesuai untuk parti yang sedang nazak ini.

posted by Lidah Penghunus @ 3:32 PM   1 comments

1 Comments:

At 2:03 AM, Anonymous Anonymous said...

kain kafan untuk UMNO...adakah ia masih relevan?.

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter