Wednesday, May 07, 2008

Tun dalam Buletin Utama TV3.

Assalamualaikum.

Buletin Utama TV3 pukul lapan tadi menyiarkan sidang media bersama Tun Dr Mahathir yang menarik perhatian saya untuk dikongsikan di sini. Ada dua perkara yang disentuh dalam sidang tersebut yang disiarkan dalam berita pukul 8 malam sebentar tadi. Yang pertama ialah berkenaan amaran Tun kepada Umno berkenaan kenyataan penasihat PKR, Dato' Seri Anwar bahawa tidak lama lagi Pakatan Rakyat akan memerintah negara.

Di situ saya tertarik dengan kenyataan Tun yang mengatakan bahawa jika pembangkang menunjukkan tadbir urus yang baik, prihatin terhadap rakyat, tidak tamak, tidak rasuah, maka pada pilihan raya umum akan datang, sesiapa yang telah mengundi mereka akan terus mengundi Pembangkang. Bagi saya jika benar-benar Tun mengutamakan kepentingan rakyat beliau sepatutnya mengalu-alukan kerajaan yang baik walaupun bukan daripada parti yang selama ini memerintah. Dan tidak perlu lagilah beliau hendak mengharapkan lagi kepada parti yang sudah rosak yang dipimpin oleh penggantinya itu.

Perkara kedua yang disentuh dalam sidang media yang disiarkan oleh Buletin Utama itu ialah berkenaan Ahli Parlimen Bukit Gelugor YB Karpal Singh yang didakwa mencabar sultan dan Yang Dipertuan Agong. Nampaknya dalam isu ini Tun juga tidak mahu ketinggalan untuk mengulas berkenaannya. Beliau berkata bahawa inilah bencananya jika parti pembangkang terus diberi kuasa. Nampaknya Tun lupa bahawa beliaulah yang bertindak mengurangkan kuasa imuniti raja-raja Melayu ketika beliau Perdana Menteri dahulu. Mungkin benarlah ungkapan Tun dahulu bahawa Melayu mudah lupa. Apatah lagi apabila menyentuh kezaliman dan salahlaku yang dilakukannya ketika dahulu.

posted by Lidah Penghunus @ 11:59 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter