Saturday, May 10, 2008

Blog politik mencemar nama baik bloggers tempatan?

Assalamualaikum.

Blogger politik cemari nama baik blog tempatan.
KUALA LUMPUR 9 Mei – Kewujudan penulis blog politik yang tidak bertanggungjawab di negara ini hanya mencemarkan imej dan nama baik penulis blog dalam bidang-bidang lain.
Menteri Sains, Teknologi dan Inovasi, Datuk Dr. Maximus Ongkili bagaimanapun memuji penulis blog dalam bidang alam sekitar, kesihatan, pendidikan dan sukan yang dianggap lebih bagus dan bertanggungjawab selain meningkatkan pengetahuan rakyat.
Katanya, ramai penulis blog dalam bidang politik tidak mempunyai tanggungjawab untuk mengawal diri sendiri dan mereka tidak berusaha untuk menulisnya dengan sebaik mungkin.
‘‘Ini golongan yang tidak berusaha sedangkan banyak lagi penulis blog yang boleh menulis dengan bagus seperti dalam bidang penjagaan kesihatan, komuniti, gaya hidup dan sebagainya. Tindakan mereka dianggap mencemar nama baik penulis blog yang lain. Utusan Malaysia - 10 Mei 2008.


Nampaknya pandangan serong mereka khususnya kerajaan Barisan Nasional ini terhadap penulis blog yang berorientasikan politik lebih daripada terhadap blog-blog lucah dan negatif yang menjadi punca kepada keruntuhan akhlak di negara ini. Bayangkan mereka menganggap bloggers politik ini mencemar nama baik bloggers di Malaysia ini.

Sedang kebanyakkan ahli politik bloggers ini menulis tujuannya adalah untuk membetulkan apa yang tidak betul berlaku dalam pentadbiran negara. Apa yang mereka buat selama ini adalah untuk kepentingan rakyat dan negara.

Namun begitu oleh kerana penulis blog politik ini terbukti menjadi ancaman kepada survival politik BN dalam pilihanraya umum yang lalu mereka menganggap penulis blog politik ini sebagai perosak kepada bloggers di Malaysia. Sedangkan bloggers lucah dan berunsurkan negatif mereka tidak anggap sebagai pencemar kepada bloggers di negara ini.

posted by Lidah Penghunus @ 11:01 AM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter