Thursday, May 15, 2008

Bloggers bersedia untuk menegur kerajaan Pakatan Rakyat.

Assalamualaikum.

Dalam pada itu, Nizar turut meminta para blogger yang dahulunya lantang mengkritik kelemahan BN agar berbuat serupa terhadap kelemahan yang dilakukan Pakatan Rakyat.
"Kalau dulu saudara-saudara kritik dengan begitu hebat BN, maka sekarang untuk mengkritik Pakatan Rakyat juga perlu diteruskan, dalam menyatakan kebenaran," tegas beliau lagi, sambil menerima tepukan gemuruh daripada para blogger dan hadirin.
Majlis makan malam itu diadakan sebagai tanda penghargaan PAS kepada para media, termasuk blogger yang memainkan peranan besar dalam memberikan keputusan pilihan raya umum, 8 Mac lalu.
Majlis tersebut turut dihadiri Lajnah Penerangan PAS Pusat, Mahfuz Omar, Ketua Pemuda PAS, Salahuddin Ayub; Ketua Muslimat PAS, Nuridah Salleh; Timbalan Ketua Muslimat, Wan Hasrina Wan Hassan; ahli-ahli Parlimen PAS; Exco kerajaan negeri Selangor, Ronnie Liu; pimpinan PAS di peringkat negeri, pengendali laman web Malaysia Today, Raja Petra Kamaruddin dan isteri; blogger Sang Kelembai, dan beberapa blogger lain.

Di petik dari pada laman web http://www.harakahdaily.net - 14 Mei 2008.

Sebagai blogger saya menyambut baik seruan YAB Nizar itu demi untuk kepentingan rakyat khususnya di negeri-negeri yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat. Selepas sahaja pilihanraya umum ke-12, penulis-penulis blog politik di negara ini khususnya yang cenderung kepada parti pembangkang telah memasuki suatu dimensi dalam penulisan blog. Mereka bukan lagi hanya menjadi pengkritik kepada kerajaan Barisan Nasional khususnya di peringkat persekutuan.

Penulis-penulis blog kini bertanggungjawab mempertahankan kerajaan negeri yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat daripada tohmahan oleh Barisan Nasional yang dibantu oleh media perdana. Dan mereka juga bertanggungjawab untuk mengkritik dan menegur segala kesalahan dan kecurangan yang dilakukan oleh kerajaan Pakatan Rakyat sepanjang mereka memerintah. Kerana sebagai manusia biasa mereka daripada Pas, PKR dan DAP ini juga tidak akan sunyi daripada melakukan kesilapan. Oleh itu selain daripada pembangkang yang ada, mereka juga perlukan kritikan yang membina daripada penulis blog.

posted by Lidah Penghunus @ 1:18 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter