Thursday, April 02, 2009

Antara Negara Haram Yahudi dan Kerajaan Haram Umno Perak.

Assalamualaikum.

Di sini saya tidak bermaksud untuk menyamakan Umno dengan Yahudi atau Israel, malahan saya ingin menunjukkan berbezanya Umno dan Yahudi. Yahudi sebagaimana yang kita maklum adalah bangsa yang dilaknat oleh Allah kerana keengkarannya dan keangkuhannya daripada zaman nabi dan rasul yang terdahulu lagi. Antara jenayah yang terbesar yang dilakukan oleh bangsa yang merempat ini ialah merampas sebahagian besar tanah umat Islam Palestin dan dijadikan Negara Israel.

Maka hingga kini dan selamanya kita tidak sekali-kali akan mengiktiraf Negara Israel ini dan mengganggapnya sebagai negara haram Israel. Sekaligus sebarang bentuk hubungan diplomatik tidak akan dilakukan. Walau bagaimanapun kita akui bahawa wujudnya Kerajaan Israel yang pilih oleh rakyat Negara haram itu melalui pilihanraya.

Ini berbeza dengan Umno, sebuah parti Melayu yang mengetepikan Islam sebagai dasar perjuangan utama. Parti Melayu yang memperjuangkan kebangsaan ini pula memiliki sebuah kerajaan haram di Perak yang dirampas secara sogokan dan ugutan daripada kerajaan Pakatan Rakyat yang dipilih secara sah oleh rakyat melalui pilihanraya. Maka hingga kini kita akan menganggapnya sebagai Kerajaan Haram Umno Perak meskipun Negeri Perak itu sendiri adalah sah.

Berbalik pula kepada Negara Haram Yahudi itu tadi, cara untuk merampas dan mengembalikannya kepada rakyat Palestin tidak lain tidak bukan hanya melalui perperangan sahaja, bukan melalui perundingan kerana bangsa Yahudi adalah bangsa yang tidak boleh dibawa berunding dan berjanji.

Manakala di Perak pula ianya mestilah dikembalikan kepada rakyat Perak yang mempunyai hak untuk memilih kerajaan mereka. Namun begitu tidak mungkin Kerajaan Haram Umno Perak ini berani untuk membubarkan Dun Perak dan mengadakan pilihanraya negeri.
Maka pada Pilihanraya Kecil Parlimen Bukit Gantang inilah medan untuk rakyat Perak menafikan restu mereka kepada Kerajaan Haram Umno Perak ini.

posted by Lidah Penghunus @ 8:53 AM   1 comments

1 Comments:

At 12:08 PM, Blogger Prof. Era Pasca said...

SAME JE DEPA TU... BENDERA UMNO PUN DA SAME BENTUK.. HUHU

to:PR people..
stakat baca quran PUTRI tau baca

linknye:
http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/04/penghormatan-yang-di-beri-penghinaan.html

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter