Thursday, January 19, 2012

Nazri bagi alasan 'bahaya' untuk elak isytihar kekayaan.

Assalamualaikum.

Perisytiharaan harta menteri 'bahaya' kata Nazri.
Mengisytiharkan harta dan aset milik menteri dan ahli keluarga terdekat mereka kepada orang ramai adalah sesuatu yang tidak patut dilakukan kerana boleh membahayakan mereka,” kata Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Nazri Abdul Aziz.

"Jika kita umumkan butirannya kepada orang ramai, ini akan membahayakan individu berkenaan. "Ini khususnya, jika ia juga membabitkan butiran peribadi mereka,” kata Nazri pada sidang medianya di Putrajaya.
Ditanya mengenai ‘bahaya’ yang dimaksudkannya, beliau berkata pendedahan harta dan kekayaan seseorang kepada umum mungkin mengundang bahaya jika orang luar tahu mengenai tahap kekayaan dan aset yang dimiliki mereka. http://malaysiakini.com – 19 Januari 2012.

Kalau maksud bahaya seperti dalam kenyataan Nazri itu kerana takut dirompak, rasanya ramai juga Menteri, ADUN, Ahli Parlimen yang pernah dirompak sedangkan mereka masih belum mengisytiharkan harta secara terbuka.

Kebanyakan mangsa rompakan yang dilaporkan di dada-dada akhbar selama ini juga bukan kerana mereka isytihar harta mereka secara terbuka. Malahan orang yang duduk di perumahan kos rendah juga boleh rompak. Nak menunjukkan tidak semestinya mereka boleh dirompak kerana isytiharkan harta kepada umum.

Jadi tidak perlulah Nazri nak bagi alasan bahaya untuk mengelak daripada mengisytiharkan harta kekayaan mereka kepada rakyat.

posted by Lidah Penghunus @ 4:44 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter