Tuesday, November 07, 2006

Biarkan mereka dengan persoalan bangsa mereka.

Assalamualaikum.

Dalam akhbar hari ini dilaporkan tentang ucapan Pengerusi Badan Perhubungan Umno Johor, Datuk Abdul Ghani Othman pada Konvensyen Umno Johor 2006 yang telah meminta agar konsep Bangsa Melayu dikaji semula kerana dikatakan mengancam survival bangsa Melayu dan juga bertentangan dengan perlembagaan. Dan seperti biasa pandangan dan permintaan Datuk Abdul Ghani yang juga menteri besar Johor ini telah mendapat reaksi yang bertentangan daripada pelbagai termasuk daripada Umno sendiri. Bagi saya biar mereka dengan pertikaian bangsa mereka. Bagi kita dalam jemaah Parti Islam Se-Malaysia sekarang ialah mewujudkan serta meperkukuhkan konsep Ummah dalam negara kita iaitu sebuah negara yang dalamnya tertegak nilai-nilai Islam dalam semua aspek dan bila namanya Islam sudah tentulah ianya membawa rahmat serta kebaikan kepada semua kaum serta agama.

Inilah alternatif bagi kita dalam usaha mewujudkan sebuah Malaysia yang adil dan saksama pada masa hadapan kerana kita telah saksikan bagaimana gagalnya konsep kebangsaan yang telah digunapakai oleh Barisan Nasional tidak kira dalam apajua bentuknya. Gunalah konsep Bangsa Melayu ke, Bangsa Malaysia ke, Malaysian Malaysia ke ianya tidak akan berjaya jika tidak diterapkan nilai-nilai iman dan taqwa dalam diri perlaksana dasar itu. Akibatnya kita dapat lihat baru-baru ini bahawa dalam pada Dato' Seri Abdullah menonjolkan dasarnya memerangi rasuah, Malaysia merosot dalam tranparensinya seperti yang dilaporkan oleh Transparency International melalui Indeks Persepsi Rasuah (CPI) 2006. Namun seperti kebiasaannya inilah yang akan mereka perkatakan;

Mengikut CPI itu, Malaysia berada di kedudukan 10 daripada 25 negara Asia Pasifik, lebih baik daripada Thailand, China, India, Vietnam, Filipina dan Indonesia.“Nampaknya penilaian CPI tidak menjadi faktor penting untuk pelaburan asing di sesuatu negara seperti yang disangkakan. Berita Harian - 7 November 2006.

Jadi sekarang contohnya kita telah lihat di Kelantan yang diperintah oleh Pas bagaimana bersihnya pemerintahan di negeri pimpinan ulama' itu. Tiada pun pernah kita dengar wakil-wakil rakyat dan exco kerajaan negeri daripada ahli-ahli Pas didakwa atas kesalahan rasuah dan penyalahgunaan kuasa. . Sedangkan ianya adalah biasa bagi wakil rakyat BN. Kaum bukan Melayu yang bukan beragama Islam juga hidup selesa di sana. Jadi adalah lebih baik tampuk pemerintahan di Malaysia ini diserahkan sahaja kepada Pas agar Islam sebagai ad deen dapat dilaksanakan dengan sempurna.

posted by Lidah Penghunus @ 11:33 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter