Monday, November 06, 2006

Kisah YB yang dirompak.

Assalamualaikum.

Saya tertarik dengan laporan akhbar hari ini tentang kejadian rompakan di rumah banglo Ahli Parlimen Hulu Langat Markiman Kobiran. Dalam laporan berita TV semalam pun menyebutkan bahawa akhir-akhir ini rumah golongan kenamaan sering menjadi sasaran perompak. Apa yang kita lihat kejadian sebegini berlaku selepas pendedahan tentang Adun Pelabuhan Klang Dato' Zakaria Daros yang mempunyai kemampuan untuk membina banglo yang begitu mewah walaupun bukan seorang exco.

Jadi mungkinkah perompak-perompak ini sudah mengetahui bahawa wakil-wakil rakyat ini khususnya wakil rakyat BN di Selangor begitu kaya maka mereka menjadikan golongan yang berhormat ini sebagai sasaran? Kembali kepada berita rompakan di banglo Ahli Parlimen Hulu Langat itu tadi, nampaknya sasaran perompak itu agak berbaloi apabila berjaya melarikan barangan milik YB Markiman yang bernilai hingga RM40,000.

Selepas hampir sejam, empat perompak terbabit melarikan wang tunai, telefon bimbit, pelbagai barangan kemas, komputer riba serta kamera digital bernilai kira-kira RM40,000 dengan sebuah kereta yang menunggu di tepi jalan. - Berita Harian - 6 November 2006

Di sini bukanlah bermaksud saya menyokong perompak juga jenayah-jenayah yang dilakukan. Cuma apa yang ingin saya bagitahu inilah akibatnya jika tidak menurut hukum Islam khususnya hukum Hudud dan inilah juga balasan kepada golongan YB yang diberi amanah tetapi menggunakan kekayaan untuk mengkayakan diri sendiri, keluarga dan kroni.

posted by Lidah Penghunus @ 11:59 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter