Thursday, April 19, 2007

Apabila Tun Dr M mohon maaf kepada PM

Assalamualaikum.

Tun Dr Mahathir Mohamad semalam mengakui dakwaan kononnya Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mempunyai sebuah banglo mewah di Australia hanya khabar angin.
Berikutan itu, beliau meminta maaf kepada Perdana Menteri kerana turut membuat dakwaan berkenaan dalam satu ceramahnya di Kulai, Johor baru-baru ini.
“Saya tidak sepatutnya membuat kenyataan itu kerana saya menyatakan sesuatu berdasarkan khabar angin yang saya dengar dan khabar angin itu berulang kali menyatakan bahawa rumah itu milik beliau (Perdana Menteri). “Dan tentunya apabila kita sudah terbawa-bawa selepas memberikan ucapan seperti itu, kita tidak menapis diri kita dan kita tidak berhati-hati mengenai apa yang kita cakapkan, jadi saya menyatakannya dan saya minta maaf kerana memperkatakan sesuatu yang salah.
“Saya sepatutnya diperbetulkan dan saya sangat berbesar hati bahawa rakyat sememangnya memberi perhatian terhadap dakwaan saya dan mereka mendapat tahu bahawa orang yang memiliki rumah itu bukan PM, bukan anaknya, tetapi orang lain,” Berita Harian - 19 April 2007.

Apa yang kita dapat melalui berita ini, Tun hanya meminta maaf dan mengaku tersilap atas tuduhannya berkenaan Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi mempunyai sebuah banglo mewah di Australia. Itu sahaja. Ini bermakna banyak lagi tuduhan-tuduhan Tun yang lain misalnya yang berkaitan dengan menantunya Khairy adalah benar.

posted by Lidah Penghunus @ 10:31 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter