Friday, April 13, 2007

Berkenaan keputusan Pilihanraya Kecil Dun Machap

Assalamualaikum.

Semalam kita telah pun maklum tentang keputusan Pilihanraya Kecil bagi Dun Batu Talam yang telah memihak kepada BN. Ikutkan sebenarnya keputusan ini kita telah pun jangkakan lebih-lebih lagi melihat cara yang biasa BN amalkan iaitu mempergunakan segenap kekuatan untuk menghadapi calon pembangkang sedangkan dipihak pembangkang tiada pun peluang untuk itu.

Sebelum ini kita lihat BN begitu yakin akan menang lebih besar daripada pilihanraya sebelumnya. Namun apa yang dapat kita lihat disebalik keputusan pilihanraya kecil ini ini walaupun BN menang, jumlah undi yang mereka perolehi telah merosot sebanyak 314, majoriti yang dicatatkan merosot sebanyak 481 dan sebaliknya undi yang diperolehi oleh DAP meningkat sebanyak 167.

Sekarang kita tinggalkan sahaja Pilihanraya Kecil Machap yang penuh dengan pelbagai cerita ini dan selepas ini kita akan menyaksikan pula Pilihanraya Kecil Dun Ijok, Selangor yang juga akan berlangsung pada bulan April ini. Apa yang pasti BN sudah tentulah akan mempergunakan segala kekuatan yang ada untuk memenangkan calon mereka.

Saya mendapat maklumat bahawa Dun Ijok adalah Dun di Selangor yang paling sedikit majorotinya dimenangi oleh BN. Maka sama-samalah kita tunggu bagaimana pula senario di Dun Ijok nanti. kepada Datuk Seri Khir Toyo, adakah beliau masih lagi yakin untuk berhadapan dengan pembangkang lebih-lebih lagi memperlihatkan keputusan di Machap semalam?

posted by Lidah Penghunus @ 4:56 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter