Monday, April 09, 2007

Keng Yaik kata tidak akan masuk campur.

Assalamualaikum

Sebelum ini di Blog Lindunganbulan saya pernah menyebut tentang kemungkinan Keng Yaik akan mengikut menyertai Tun Dr Mahathir mengkritik kerajaan dan parti. Seolah-olah tahu akan spekulasi yang ditimbulkan, semalam semasa tarikh pengundurannya sebagai Presiden Parti, Datuk Seri Dr. Lim Keng Yaik memberi jaminan bahawa beliau tidak akan campur tangan dalam urusan parti.

Katanya, walaupun telah dilantik menjadi penasihat nasional parti itu, bukan bermakna beliau boleh mengganggu atau membuat kritikan sesuka hati tetapi peranannya lebih kepada membantu serta memberi nasihat sekiranya diminta berbuat demikian.
Ujarnya, sebagai ketua parti yang baru memangku jawatan Presiden, Tan Sri Dr. Koh Tsu Koon wajar diberi peluang seluas-luasnya untuk memimpin serta menentukan hala tuju parti dan beliau yakin Tsu Koon mampu melakukannya. Utusan Malaysia - 9 April 2007
.

Kita masih ingat dahulu ketika Tun Dr Mahathir menyerahkan amanah sebagai Perdana Menteri dan juga Presiden Parti kepada Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, beliau juga memberikan jaminan bahawa tidak akan masuk campur dalam urusan pentadbiran negara dan parti. Namun apa yang kita lihat sekarang adalah sebaliknya. Berkenaan dengan Keng Yaik ini sama-samalah kita tunggu adakah beliau juga akan hilang sabar dengan kepincangan yang berlaku dalam kerajaan atau akan terus beku dalam zon yang selesa.

posted by Lidah Penghunus @ 5:31 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter