Wednesday, April 04, 2007

Siapa sebenarnya pembohong?

Assalamualaikum.

Mengulas sedikit tentang kenyataan Naib Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin dalam akhbar hari ini yang mengatakan pembangkang bohong;

"Pada pilihan raya kecil DUN Batu Talam, mereka menarik diri tidak bertanding, tetapi secara senyap menyokong kempen calon Bebas. Di Machap, lain pula ceritanya apabila mereka meletakkan calon berdepan dengan Barisan Nasional (BN).
"Apakah kita ingin memilih parti ini yang nyata sudah membohongi rakyat, terutama pengundi," katanya pada sidang media di Bilik Gerakan Pemuda BN di Bukit Bulat di sini semalam.
Sejarah membuktikan mereka (DAP dan Keadilan) pernah mewujudkan pakatan serta rakan karib pada 1999, tetapi berpecah pada pilihan raya 2004. Kini mereka bergabung semula di Machap.“

Apakah kita boleh menerima mereka yang berbohong sesama sendiri demi kepentingannya, tetapi itulah yang berlaku dengan DAP," katanya. Beliau berkata, ia berbeza dengan amalan BN apabila sentiasa bekerjasama dan berkongsi kuasa dengan parti komponen lain. Berita Harian – 4 April 2007.

Di sini kita ingin bertanya siapakah yang sebenarnya pembohong? Sudah jelas pada Pilihanraya Kecil Dun Batu Talam yang lalu mereka menyebarkan kononnya surat arahan daripada pimpinan Pas kepada penyokong parti berkenaan agar menyokong dan mengundi calon bebas yang betanding menentang calon BN. Tetapi malangnya sudahlah mereka berbohong tetapi pembohongan mereka itu dilakukan dengan cara yang kurang bijak apabila tidak mendalami terlebih dahulu pentadbiran dan organisasi dalam Pas.

Sebenanya tidak timbul soal DAP berbohong apabila tidak bertanding di Batu Talam sebaliknya meletakkan calon di Machap kerana mereka masih lagi sebuah parti politik yang berdaftar. DAP dan parti pembangkang yang lain tidak pernah berkata kepada rakyat bahawa mereka akan terus memulaukan pilihanraya selama-lamanya, jauh sekali hendak bertukar daripada pertubuhan politik ke badan bukan kerajaan atau NGO. Apabila Khairy mengatakan bahawa parti komponen BN sentiasa bekerjasama dan berkongsi kuasa, ini juga adalah pembohongan kepada rakyat kerana baru sahaja timbul pertikaian serta perebutan kerusi yang melibatkan Parti Gerakan dan PPP malahan isu perbalahan dalam parti komponen BN ini wujud sejak dahulu lagi.

Maka sudah jelas bahawa Umno dan Barisan Nasional sebenarnya pembohong, malahan mereka mengheret sama jentera dan agensi kerajaan termasuk SPR dalam siri-siri pembohongan yang mereka lakukan

posted by Lidah Penghunus @ 4:39 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter