Tuesday, April 03, 2007

Kementerian Pengajian Tinggi pula diperkudakan dalam Pilihanraya Kecil Machap.

Assalamualaikum.

Sebelum ini kita telah mendengar tentang Kementerian Penerangan yang sedia untuk diperkudakan oleh Umno dan Barisan Nasional dalam Pilihanraya Kecil Dun Machap, kali ini Kementerian Pengajian Tinggi yang diketuai Datuk Mustapa Mohamed juga turut bersedia untuk menjadi budak suruhan parti pemerintah dalam pilihanraya kecil berkenaan.

Kementerian Pengajian Tinggi akan membuat penerangan tentang isu-isu berkaitan pendidikan yang ditimbulkan pembangkang menjelang pilihan raya kecil Machap.
Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Mustapa Mohamed berkata, beliau sendiri akan turun ke Machap bagi menjelaskan kepada penduduk di sana terutama remaja dan belia tentang peluang pendidikan disediakan oleh kerajaan kepada mereka.
“Masih banyak peluang pendidikan terbuka kepada mereka, saya yakin segala kekeliruan yang cuba ditimbulkan pembangkang akan dapat kita jelaskan kelak,” Utusan Malaysia - 3 April 2007.


Kalau benar-benar ingin menjelaskan kepada penduduk tentang peluang pendidikan kepada masyarakat sepatutnya bukan setakat masa pilihanraya sahaja, sebelum itu juga sepatutnya mereka sudah turun ke masyarakat menjalankan tanggungjawab mereka yang berkaitan dengan pendidikan. Ini menunjukkan betapa terdesaknya Barisan Nasional sehingga secara terang-terang memperkudakan dua buah kementerian untuk berkempen di Dun Machap.

Sedangkan sebelum ini dalam akhbar mereka begitu yakin akan menang besar dan seringkali menyebut bahawa pembangkang ketandusan isu. Jika benar pembangkang ketandusan isu mengapa sehingga mempergunakan Kementerian Penerangan dan Kementerian pendidikan dalam menjawab segala isu yang ditimbulkan oleh pembangkang?

posted by Lidah Penghunus @ 1:32 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter