Tuesday, March 20, 2007

Seri Paduka ajak rakyat bantu banteras rasuah

Assalamualaikum.

Dalam titah perasmian mesyuarat pertama Penggal Keempat, Parlimen ke-11 di Dewan Rakyat semalam Yang di-Pertuan Agong Tuanku Mizan Zainal Abidin mengajak rakyat agar membenteras rasuah serta penyalahgunaan kuasa dan meningkatkan intergriti. Seruan Seri Paduka Baginda ini dibuat di kala ketika ini gejala rasuah telah mewabak hingga ke dalam BPR sendiri.

Dalam pada Yang di-Pertuan Agung menyebut tentang kempen memerangi rasuah ini dalam akhbar yang sama mendedahkan tentang amalan penyelewengan dalam pengagihan wang ihsan dan bantuan makanan kepada mangsa banjir di negeri Johor. Nampaknya daripada bencana Tsunami dan kini bencana banjir di Johor tidak juga berubah amalan rasuah bagi mereka yang diberi amanah ini. Oleh kerana kes-kes beginilah Pas lebih senang untuk mengagihkan bantuannya terus kepada golongan sasaran.

Oleh itu jika sudah peringkat dititahkan dalam ucapan Yang di-Pertuan Agung maka eloklah ditubuhkan sahaja suruhanjaya siasatan di raja bagi meniliti dua kes yang berprofil tinggi itu agar keyakinan rakyat dapat dikembalikan.

posted by Lidah Penghunus @ 3:20 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter