Tuesday, March 27, 2007

Dendangan Barisan Nasional pada Pilihanraya Kecil Dun Machap.

Assalamualaikum.

Meneliti cerita-cerita pilihanraya kecil Dun Machap dua tiga hari ini apa yang kita dengar mereka banyak mendendangkan tentang pengundi cina yang masih menyokong BN dan menolak pembangkang, wakil rakyat yang terdahulu telah memberi khidmat yang terbaik kepada pengundi di Dun Machap dan turut juga disebut senario pilihanraya negeri Serawak berbeza dengan Dun Machap.

Apa yang ingin saya sebutkan di sini yang pertama kalau pun benar wakil rakyat terdahulu mendiang Datuk Wira Poh Ah Tiam telah memberi khidmatnya yang terbaik kepada pengundi di sana, sekarang beliau sudah pun pergi. Pengganti beliau daripada parti yang sama belum tentu dapat memberikan khidmat yang sama dengan mendiang kerana kita sudah maklum tentang sikap pemimpin-pemimpin BN sendiri yang kebanyakannya hanya mementingkan kesenangan diri berbanding kesenangan rakyat. Amat susah untuk mencari wakil rakyat yang benar-benar bekerja untuk rakyat.

Yang keduanya jika pengundi-pengundi Dun Machap sudah berasa selesa dengan keadaan di tempat mereka tetapi mereka tidak boleh menolak kenyataan bahawa kenaikan harga minyak dan beberapa harga barang keperluan diperingkat nasional sedikit sebanyak telah menjejaskan kehidupan mereka di sana. Oleh itu mahu tidak mahu mereka juga haruslah membuat perubahan diperingkat Dun dan Parlimen sama seperti yang dilakukan oleh rakyat Serawak dalam pilihanraya yang lepas yang mana walaupun ianya tidak sampai menjatuhkan kerajaan BN di negeri itu namun ianya sudah cukup memberi mesej yang jelas kepada pemerintah kerajaan negeri dan juga pusat.

posted by Lidah Penghunus @ 1:13 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter