Tuesday, April 10, 2007

Bukan Perdana Menteri sahaja yang tidak perlu turun di Dun Machap.

Assalamualaikum.

Dalam akhbar hari ini Datuk Seri Najib memberitahu bahawa Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi tidak perlu turun berkempen dalam mana-mana pilihanraya kecil termasuk di Machap kerana rakyat sudah yakin dengan kepimpinan beliau.

Timbalan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak, berkata Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi tidak perlu turun berkempen pada pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Machap, Khamis ini kerana rakyat sudah yakin dengan kepemimpinan Perdana Menteri.
Beliau berkata, menjadi dasar Barisan Nasional (BN), Perdana Menteri tidak perlu turun berkempen pada pilihan raya kecil dan rakyat pula yakin dengan dasar yang sudah diumumkan termasuk Misi Nasional serta Rancangan Malaysia Kesembilan (RMK-9).
“Bagi (pilihan raya kecil) kawasan Batu Talam baru-baru ini, Perdana Menteri tidak perlu turun, kita menang besar dan yang lawan kita hilang deposit, sebab keyakinan kepada kerajaan yang dipimpin Perdana Menteri itu cukup kuat, tidak perlu Perdana Menteri sendiri turun,” Berita Harian - 10 April 2007.

Jika benar mereka yakin bahawa BN sentiasa diterima oleh rakyat dan kepimpinan Pak Lah cukup diyakini oleh rakyat bukan Perdana Menteri sahaja tidak patut turun di Dun Machap, Najib selaku Timbalan Perdana Menteri juga tidak sepatutnya menampakkan mukanya di Dun Machap. Biarkan sahaja Umno di sana berhadapan dengan DAP di Dun Machap.

Namun apa yang kita lihat di Machap, bukan sahaja kekuatan BN pusat di gerakkan ke sana, malahan media perdana, agensi kerajaan hinggakan IPTA juga turut dipergunakan untuk memenangkan calon mereka di sana. Jelaslah di sini bahawa mereka sebenarnya masih belum yakin untuk berhadapan dengan pembangkang secara 'anak jantan'

posted by Lidah Penghunus @ 1:09 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter