Monday, April 16, 2007

Dun Ijok - Perperangan dan perpecahan sudah bermula.

Assalamualaikum.

Dalam akhbar hari ini Ketua Pemuda Umno, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein menyatakan bahawa melalui Pilihanraya Kecil Ijok ini Pemuda BN akan menjadikannya sebagai saluran untuk menangkis semua tuduhan yang dilemparkan oleh pembangkang terhadap parti dan pemimpin negara.

Ketuanya, Datuk Seri Hishammuddin Hussein, berkata jentera Pemuda BN itu bergerak ke seluruh pelosok kampung, estet dan rumah ke rumah bagi menerangkan kepada pengundi terutama golongan muda bahawa pembangkang tidak layak menjadi pemimpin di Ijok.
Beliau berkata, jentera Pemuda BN itu juga tidak sesekali dibenarkan menggunakan taktik kotor bagi menangkis tohmahan dan fitnah yang akan dilemparkan pembangkang sebaliknya dituntut supaya sopan santun, berbudi bahasa dan sentiasa menghormati penduduk tempatan. Berita Harian - 16 April 2007.

Sehari selepas Hishammuddin mengeluarkan kenyataan tersebut, dalam Berita Televisyen tadi sebaik sahaja diumumkan Setiausaha MIC bahagian Tanjung Karang, K. Parthiban sebagai calon MIC di Dun Ijok, Ketua MIC Bahagian Kuala Selangor, Thirumoorthy meletakkan jawatannya atas sebab tidak puas hati berkenaan keputusan tersebut. Malahan apa yang lagi menyakit BN lebih-lebih lagi Khir Toyo dan Najib apabila beliau turut menarik 18 ketua cawangan MIC Ijok mengikut jejak langkahnya.

Nampaknya belum lagi penamaan calon, baru sahaja diumumkan calon BN khususnya MIC sudah pun berpecah. Jadi persoalannya siapa sebenarnya yang tidak layak untuk memimpin Dun Ijok? Bagi pembangkang khususnya pakatan BA sudah hampir pasti akan mengumumkan Ketua PKR Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai calon PKR di Dun Ijok. Dengan meletakkan Tan Sri Khalid di Dun Ijok ini dilihat memberikan peluang yang besar kepada pembangkang khusus PKR untuk merampas kerusi yang dimenangi oleh BN dengan majoriti yang paking sedikit pada pilihanraya yang lepas.

Namun begitu kita menjangkakan pada pilihanraya kecil kali ini BN akan meningkatkan serangan dan taktik kotornya berlipatkali ganda lebih-lebih setelah melihat kemerosotan undi serta majoriti di Dun Machap pada minggu lepas. Sebelum ini pun kita telah melihat Khir Toyo telah memula 'menyuap' penduduk Ijok dengan apa yang dinamakan pembangunan versi pilihanraya. Oleh kerana itulah usaha mesti pertingkatkan di kalangan ahli-ahli Pas dan PKR dalam usaha menawan kerusi Ijok ini agar sokongan yang diraih mampu untuk mengatasi segala bentuk taktik kotor yang dilakukan.

posted by Lidah Penghunus @ 10:57 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter