Sunday, April 22, 2007

Happy secretary's week Haji Mail

Assalamualaikum.

Tajuk di atas ini sebenarnya adalah tajuk untuk cerpen saya yang terbaru setelah hampir dua tahun tidak menghasilkan karya kreatif. Kisahnya tuan-tuan boleh ikutinya di blog Karyamuslim http://www.karyamuslim.blogspot.com

Kali ini saya berminat untuk memperkatakan tentang Minggu Setiausaha ini kerana apabila disebut sahaja minggu setiausaha maka tergambarlah suatu majlis yang gilang-gemilang di hotel-hotel mewah, diserikan dengan nyanyian oleh artis terkemuka bagi meraikan para setiausaha syarikat yang biasanya terdiri daripada wanita yang cantik bergaya.

Namun apa yang hendak saya bagitahu di sini, kita tidak saharusnya melupakan para setiausaha yang menjalankan amanah tanpa dibayar gaji. Mereka ini adalah terdiri daripada setiausaha surau, setiausaha bagi pertubuhan politik, setiausaha bagi NGO dan setiausaha bagi organisasi yang tidak bermatlamatkan keuntungan. Mereka ini benar-benar ikhlas bekerja kerana Allah dan tidak mengharapkan apa-apa balasan.

Maka diharapkan agar mereka ini terus bekerja dan istiqamah semata-mata mengharapkan balasan daripada Allah dan tidak menjadi seperti sesetengah setiausaha khususnya setiausaha bagi pertubuhan politik tertentu yang bekerja dengan mengharapkan keuntungan duniawi dan keringat mereka hanya dibazirkan untuk memenangkan mereka yang zalim.

posted by Lidah Penghunus @ 11:23 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter