Sunday, April 29, 2007

Mandat haram BN di Ijok

Assalamualaikum.
Beberapa hari sebelum hari pengundian ramai yang bertanya kepada saya tentang peluang dan harapan untuk PKR di Dun Ijok, namun begitu saya tidak berani nak bagi jawapan, dalam erti kata yang kata susah kita nak jangkakan keputusan yang akan keluar kerana beberapa hari di Ijok saya sudah menyaksikan bagaimana kotornya cara yang digunakan oleh BN yang dibantu oleh budak-budak suruhan mereka.
Dan semalam seperti yang dijangkakan BN menang dengan majoriti 1850 melebihi daripada majoriti yang diperolehi sebelumnya. Yang pasti kemenangan tidak bermaruah BN ini selain daripada faktor gelanggang yang tidak adil ianya juga dibantu oleh pengundi hantu yang telah dikesan oleh PKR seawal sebelum hari pengundian lagi. Namun apa boleh buat kerana SPR dan polis adalah sebahagian daripada budak suruhan BN.


Sakit hati apabila mendengar jawapan setiausaha SPR dalam berita TV semalam. Apabila ditanya tentang pengundi hantu beliau menjawab "kalau nak tahu ada hantu ke tidak kita lihat kakinya jejak ke bumi atau tidak." Satu jawapan yang benar-benar bodoh daripada seorang setiausaha SPR yang rela dirinya diperbudakkan oleh parti pemerintah. Kalau benar-benar tiada pengundi hantu masakan budak 8 tahun boleh tersenarai dalam daftar pemilih bagi Dun Ijok.
Malahan ketika saya menulis blog ini juga nama pengundi berumur 8 tahun ini masih ada lagi dalam senarai semakan SPR. Ini adalah bukti jelas bahawa terdapatnya pengundi hantu bagi memenangkan BN di sana. Jadi bagi pengundi khususnya di Ijok sana dan bagi kita pembayar cukai tidak akan sekali-kali redha dan halalkan duit kita pembayar cukai disalurkan untuk membayar elaun kepada wakil rakyat di sana kerana mandat yang diterima oleh mereka adalah mandat haram yang diperolehi secara penipuan dan ketidakadilan.

posted by Lidah Penghunus @ 2:09 PM   1 comments

1 Comments:

At 8:50 AM, Blogger joe penang said...

Tak bolehkah kita memulaukan PRU12? Kita cuma bertanding di satu dua negeri seperti kelantan, Kedah, Kelantan & Pulau Pinang. Semua jentera BA kita mobilised kat sana saja.

Biarlah dunia melihat apa sudah jadi dengan demokrasi(baca daddy PM yg kasi).

Maybe brader ada idea lain? Ada pro & con idea saya? silalah komen

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter