Thursday, May 24, 2007

Angkuhnya Najib

Assalamualaikum.

Melihatkan pada akhbar hari ini, betapa angkuhnya Timbalan Perdana Menteri yang juga Timbalan Presiden Umno, Datuk Seri Najib Tun Razak apabila menyentuh tentang kejayaan BN dalam pilihanraya kecil yang dianjurkan.

Najib berkata, pada lima pilihan raya kecil itu iaitu Kuala Berang (Terengganu), Pengkalan Pasir (Kelantan), Batu Talam (Pahang), Machap (Melaka) dan di Ijok, Selangor BN telah mencapai kemenangan besar.
‘‘Dari kelima-lima pilihan raya ini, sudah jelas pembangkang sudah tiada di hati rakyat. Parti pembangkang sudah tidak releven lagi. Kalau boleh, kita boleh sebut selamat tinggal parti pembangkang,” kata beliau yang kemudian mendapat sorakan padu dari 5,000 orang yang hadir.
Timbalan Perdana Menteri berkata, penolakan rakyat terhadap pembangkang jelas ditunjukkan apabila BN mampu mencatat kemenangan cemerlang di kelima-lima pilihan raya kecil itu, walaupun dari parti pembangkang mana sekalipun baik Pas, DAP mahupun Parti Keadilan Rakyat (PKR) Utusan Malaysia - 24 Mei 2007.


Di sini cuba kita renungkan sejenak terutama sekali untuk 5000 orang yang bersorak gemuruh dengan ucapan Najib itu dan juga untuk para penyokong BN. Bayangkan jika parti pembangkang tiada di negara ini, adakah mungkin kakitangan awam akan dapat menikmati 'durian runtuh' seperti sekarang ini? Sedangkan kita tahu bahawa kerajaan Barisan Nasional menaikkan gaji kakitangan awam pada hujung-hujung penggal pilihanraya kerana sekarang mereka sudah gelabah untuk mencari sokongan rakyat dalam pilihanraya. Mereka sendiri sudah tahu bahawa kemenangan besar mereka dalam siri-siri pilihanraya kecil yang telah diadakan adalah kerana penipuan bukan kerana sokongan rakyat.

Maka kepada penyokong-penyokong Umno dan Barisan Nasional tidak perlulah anda semua ikut angkuh sama dengan pemimpin anda itu kerana kita sudah lihat sekarang ini ada pembangkang pun mereka boleh buat sesuatu yang menyusahkan rakyat sesuka hati apatah lagi jika tiada pembangkang.

posted by Lidah Penghunus @ 1:09 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter