Sunday, May 20, 2007

Hunusan hujung minggu.

Tolak BN jika mahu tolak dadah

Dalam berita tv malam semalam saya tertarik dengan usaha Pengasih sebuah NGO yang mengambil berat tentang bekas penagih dan penagih yang ingin berhenti menagih mendaftar para bekas penagih dan juga yang masih menagih dadah sebagai pengundi. Presidennya memberitahu kepada media bahawa walaupun mereka penagih dan bekas penagih namun mereka berhak untuk menentukan tampuk pemerintahan negara

Bagi saya jika seseorang bekas penagih itu benar-benar ingin bertaubat, meninggalkan tabiat buruk mereka, maka sepatutnyalah mereka menolak Barisan Nasional dalam pilihanraya kerana BNlah yang terus mewujudkan pusat-pusat hiburan yang sering saya sebut dahulu sebagai markas kepada pengedaran dan penagihan dadah.

Ini bukan sahaja untuk diri mereka sendiri malahan untuk mengelakkan insan-insan lain daripada terjerumus ke lembah penagihan dadah. BN tidak boleh diharapkan lagi untuk memerangi dadah. Mereka bercakap kononnya untuk memerangi dadah secara besar-besaran tetapi mereka tidak pernah mahu untuk menutup perkara-pekara yang boleh membawa kepadanya dan yang paling nyata BN mengetepikan Islam dalam usaha memerangi dadah. Akibatnya masalah yang membarah daripada dahulu ini tidak pernah selesai


Parlimen yang dipenuhi oleh mereka yang menang dengan mandat haram.

Bermula dengan kerosakan pada bumbung, kemudiannya isu dua orang Ahli Parlimen BN yang membuat lawak bodoh dan lucah yang menghina kaum wanita dan berita tv semalam Samy Vellu mendedahkan wujudnya gejala vandalisme di bangunan Parlimen apabila barang yang terdapat di tandas parlimen hilang.

Di sini mungkinkah kerana banyaknya Ahli Parlimen yang menang secara penipuan pada pilihanraya umum yang lalu menjadikan situasi Parlimen Malaysia sekarang ini bermasalah serta memalukan?

posted by Lidah Penghunus @ 5:10 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter