Friday, May 11, 2007

Hunusan pagi Jumaat.

Assalamualaikum

Kebelakangan ini banyak sekali kita dengar cerita tentang kebocoran pada atap atau siling bangunan milik kerajaan. Bukannya bangunan milik kerajaan tempatan bahkan ada antaranya milik kerajaan persekutuan di Putrajaya sana.

Apa yang ingin saya sebutkan berkaitan isu ini, jika terdapat banyak sekali bangunan kerajaan yang bocor atapnya, maka lebih banyak lagi rumah rakyat miskin yang bocor atapnya di seluruh negara. Dan yang pasti kedua-duanya kebocoran ini adalah berpunca daripada gejala ketirisan. Ketirisan dalam pengagihan kontrak dan juga ketirisan dalam pengagihan peruntukkan pembangunan terutamanya untuk golongan miskin.

Namun begitu yang lebih malang lagi ialah rakyat miskin itu tadi kerana kebocoran pada atap mereka kurang diambil perhatian oleh media, sedangkan kebocoran pada bangunan milik kerajaan yang menjadi pejabat para menteri mendapat perhatian yang lebih daripada media-media perdana. Akhirnya duit rakyat yang sepatutnya boleh disalurkan untuk membaikpulih atap-atap rumah rakyat yang bocor juga yang menjadi mangsa untuk membaikpulih ketirisan yang berlaku pada bangunan kerajaan.

posted by Lidah Penghunus @ 7:50 AM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter