Friday, May 04, 2007

Angkuhnya Mr Samy

Assalamualaikum.

MIC president Datuk Seri S. Samy Vellu has dared Datuk Seri Anwar Ibrahim to stand against him in the next general election.
“We can fight in any constituency. He can come to Sungai Siput. I'm not scared,” he told reporters after the MIC central working committee meeting here yesterday.
He said that the Parti Keadilan Rakyat should accept the fact that MIC had won the recent Ijok by-election by a bigger majority and asked the opposition party to accept its defeat. The Star - 4 Mei 2007.


Melihatkan petikan akhbar ini betapa angkuhnya Menteri Kerjaraya dan juga Presiden MIC yang bernama Samy Vellu ini hingga mendakwa tidak gentar andaikata dicabar oleh Datuk Seri Anwar Ibrahim pada pilihanraya umum akan datang. Kita maklum bahawa keangkuhan beliau ini semakin menjadi-jadi apabila calon parti beliau dikatakan menang Pilihanraya Ijok baru-baru ini.

Sedangkan kita tahu, rakyat semua tahu bahawa kemenangan BN dan MIC ini adalah kemenangan tidak bermaruah yang dibantu oleh pengundi hantu. Samy Vellu merasakan beliau tidak takut dicabar hatta oleh bekas Timbalan Perdana Menteri sekalipun kerana beliau tahu bahawa budak yang berumur bawah 21 tahun, nenek atau datuk yang paling tua di dunia, orang yang telah mati akan mengundi BN dan jentera kerajaan, SPR, polis dan samseng-samseng akan bertugas untuk BN sepanjang pilihanraya. Sebab itulah Mr Samy tidak takut dan angkuh.

Sedangkan Mr Samy tidak sedar bahawa beliau dan BN sebenarnya tidak layak untuk bertanding dalam pilihanraya, apatah lagi hendak mencabar tokoh seperti Anwar Ibrahim. Sepatutnya mereka ini tidak dibenarkan menyertai pilihanraya kerana jelas mencabul demokrasi dan kebebasan rakyat menentukan kepimpinan negara dengan bertanding secara bacul demi mendapatkan kuasa pemerintahan.

posted by Lidah Penghunus @ 3:42 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter