Monday, May 21, 2007

Tentang Khairy Jamaludin menantu Pak Lah.

Assalamualaikum.

Dalam sebuah akhbar perdana hari ini menantu Perdana Menteri Malaysia Khairy Jamaluddin cuba melaga-lagakan pemimpin kerajaan Negeri Kelantan apabila mendakwa Datuk Husam Musa menguasai Kerajaan Negeri Kelantan dan mengetepikan pemimpin lain termasuk Timbalan Menteri Besar, Datuk Ahmad Yakob.

Pas mengalami pergolakan dalaman ekoran pertembungan antara pemimpin muda dengan tua dalam parti itu. Di Kelantan, Husam jelas menguasai kepemimpinan kerajaan negeri. "Dalam isu Lojing misalnya walaupun ada Exco Alam Sekitar (Mejar (B) Md Anizam Abdul Rahman) namun beliau diketepikan Husam yang menjawab pelbagai isu berkaitan alam sekitar yang berbangkit.
"Menteri Besar yang membisu sepanjang masa, Timbalannya pula sekadar bercakap separuh jalan. Namun, pergolakan yang cuba disembunyikan Pas kian disedari umum," Berita Harian - 21 Mei 2007.

Jika kita perhatikan kedua-kedua akhbar perdana hari ini, Khairy Jamaludin mendapat tempat yang agak banyak sekali. Selain daripada serangannya terhadap Kerajaan Negeri Kelantan, pada muka hadapan akhbar Utusan Khairy meminta Datuk Seri Anwar Ibrahim menjelaskan tentang kaitan diri beliau dengan isu Wolfowitz, selain daripada itu isu Wilayah Pembangunan Iskandar juga turut disentuh oleh Khairy.

Jika Khairy menuduh Dato' Paduka Husam cuba menguasai kerajaan negeri Kelantan. Maka adalah lebih jelas Khairy dari dahulu cuba untuk menguasai pentadbiran negara daripada bapa mertuanya yang serba lemah serta membisu itu. Jika YB Husam maka kita sudah maklum bahawa beliau adalah exco kanan kerajaan negeri yang turut bertanggungjawab terhadap pentadbiran dan jatuh bangun negeri Kelantan. Maka adalah patutlah jika beliau turut memberi penjelasan tentang isu Lojing. Semuanya itu juga adalah untuk kepentingan rakyat di negeri Kelantan bukan untuk kepentingan diri beliau sendiri.

Sedangkan Khairy yang disebut sebagai budak hingusan oleh Tun Dr Mahathir tidak ada apa-apa jawatan pun dalam pentadbiran kerajaan persekutuan, beliau hanyalah sebagai Timbalan Ketua Pemuda dalam Umno. Namun kehadiran beliau di dada-dada akhbar seolah-olah beliau menguasai pentadbiran negara sedangkan keadaan negara yang agak tidak menentu ini salah satu faktornya adalah kerana campur tangan beliau sendiri.

Berkenaan serangan beliau terhadap Kerajaan Negeri Kelantan dan isu Datuk Seri Anwar Ibrahim itu tadi telah di jawab di http://www.harakahdaily.net dan Blog http://jiwokelate.wordpress.com/

posted by Lidah Penghunus @ 1:29 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter