Monday, May 28, 2007

Khairy dan orang Umno sendiri perosak Umno

Assalamualaikum.

Semalam hari terakhir Kongress Nasional Tahunan Parti Keadilan Rakyat salah seorang perwakilannya menyatakan bahawa Naib Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin adalah perosak parti pembangkang dan harus di halang. Dalam akhbar hari ini pula Khairy dengan bangganya menyatakan bahawa sememangnya beliau melemah dan merosakkan parti pembangkang.

Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, memang menjadi tugasnya untuk melemah dan merosakkan parti pembangkang.
‘‘Memanglah kerana saya orang UMNO dan tugas saya adalah untuk merosak dan membunuh pembangkang,’’ Utusan Malaysia - 28 Mei 2007.


Bagi saya peranan yang dimainkan oleh parti lawan untuk merosak serta melemahkan parti lawan itu adalah biasa dan memang sudah menjadi adat dalam politik kepartian. Malahan setiap kita dalam parti pembangkang khususnya Pas juga mempunyai peranan dalam usaha untuk melemah serta merosakkan parti pemerintah Umno dan Barisan Nasional.

Cuma bezanya kita pembangkang berusaha melemah serta merosakkan parti pemerintah bertujuan untuk menumbangkan pemerintah yang zalim serta mendaulatkan Islam sedangkan mereka dalam parti pemerintah berusaha untuk melemahkan pembangkang adalah untuk memastikan mereka terus kekal berkuasa dan menindas rakyat.

Dalam pada Khairy bercakap tentang peranannya melemahkan parti pembangkang, dalam tajuk akhbar yang sama beliau menyatakan kekesalannya dengan sikap ahli Umno yang menjadi alat kepada parti pembangkang untuk melemahkan parti dan barisan kepimpinan.

Beliau menasihatkan mereka supaya menumpukan perhatian kepada agenda untuk menguat dan mengukuhkan parti dan bukannya menjadi perosak kepada UMNO.
Menurutnya, jika berasa tidak puas hati terhadap parti, mereka disaran menggunakan saluran yang sepatutnya dan bukan menyuarakannya kepada pihak pembangkang.
Beliau berkata demikian sebagai mengulas mengenai sikap sesetengah ahli UMNO yang menggunakan akhbar pembangkang untuk menyuarakan rasa tidak puas hati mereka terhadap parti dan pemimpin Utusan Malaysia - 28 Mei 2007.


Dalam akhbar perdana yang lain pula mendedahkan bahawa kenyataan Khairy ini berhubung tindakan beberapa ahli Umno yang mengkritik beliau serta beberapa pimpinan dalam mesyuarat agung yang diadakan. Maka jelaslah di sini bahawa bukan sahaja pembangkang yang berperanan untuk merosak serta melemahkan Umno, malahan mereka yang dalam Umno sendiri juga menjadi perosak kepada Umno dan ianya termasuk Khairy sendiri.

Kita telah lihat bagaimana ahli-ahli Umno sendiri telah menjadi perosak serta melemahkan parti melalui tindak-tanduk mereka mereka sendiri dan ianya hingga ke peringkat pimpinan tertinggi termasuklah Presiden Umno. Malahan bekas presiden Umno sendiri kini telah menambahkan lagi kepada kelemahan Umno itu sendiri dengan kritikannya terhadap kelemahan Pak Lah sebagai Presiden Umno.

posted by Lidah Penghunus @ 3:37 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter