Sunday, September 09, 2007

Barisan Nasional selepas pembentangan Bajet 07.

Assalamualaikum.

Pertama sekali saya mohon maaf kerana akhir-akhir ini agak jarang menulis di blog ini. Ini kerana kesibukan yang membuatkan saya tidak sempat untuk meluahkan pandangan tentang beberapa isu. Ini termasuklah isu belanjawan atau Bajet 2007 yang baru dibentangkan jumaat yang lalu. Sebagaimana yang kita maklum Bajet 07 ini telah pun diulas di blog dan laman web milik pembangkang. Di sini saya juga bersetuju dengan mereka bahawa bajet 2007 ini dikatakan sebagai bajet 'gula-gula' atau umpan pilihanraya. Nampak seperti hebat tetapi isu pokok dan punca kepada kesusahan rakyat iaitu kenaikan harga minyak tidak pun diambil kira.

Di sini mari sama-sama kita lihat adakah bajet 2007 ini telah memberikan suasana yang baik kepada kerajaan Barisan Nasional? Bagi saya tidak, dengan bajet yang sebegini pun masih tidak mampu lagi memberikan keselesaan kepada Barisal Nasional dalam memulihkan imej mereka di mata rakyat. Buktinya insiden semalam seperti yang dilaporkan oleh Harakahdaily http://www.harakahdaily.net/bm/index.php?option=com_content&task=view&id=9647&Itemid=85.

Di sini kita kesal dengan cara kerajaan menangani ceramah pembangkang yang begitu berbeza sekali dengan cara kerajaan menangani isu babi di Melaka. Bukanlah maksud kita mahu kerajaan turut berkeras dengan penternak babi di Melaka. Tetapi kita mahukan kerajaan khususnya pihak polis bertindak bijak kerana setakat ini belum ada lagi ceramah-ceramah pembangkang yang menimbulkan rusuhan kecuali dengan tindakan provokasi pihak-pihak tertentu.

Di sini juga kita amat kesal dengan media perdana yang tidak pun menyebut tentang insiden dua orang yang cedera parah ditembak oleh polis dengan peluru hidup. Yang mereka sebut ialah polis yang tercedera. Nampaknya makin teruklah imej polis yang selama ini sudah dilanda konflik. Jika benar kerajaan berada dalam keadaan yang selesa selepas 'menggula-gulakan' rakyat dalam pembentangan bajet jumaat yang lalu, mereka seharusnya tidak merasa gentar dengan ceramah dan penerangan pembangkang. Namun Umno dan Barisan Nasional masih lagi tidak yakin dengan 'gula-gula' yang mereka taburkan.


HIMPUNAN 100'000 RAKYAT- 61 HARI LAGI.

posted by Lidah Penghunus @ 3:05 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter