Tuesday, August 28, 2007

Dengan amalan korupsi negara kuasa dunia pun boleh lingkup.

Assalamualaikum.

Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi menegaskan, Malaysia akan terus membangun walaupun terdapat pengkritik serta penyebar fitnah baik di dalam dan luar negara yang menyatakan negara ini berhadapan dengan masa depan gelap.
Perdana Menteri berkata, pengkritik dan penyebar fitnah itu menyatakan bahawa negara ini tidak cekap, kurang integriti dan tidak bersatu padu.
Katanya, Malaysia telah membuktikan bahawa dakwaan mereka salah dan ia akan terus membangun untuk menjadi sebuah negara maju kerana pengasas-pengasas yang membangunkan Malaysia telah meletakkan asas-asas kukuh.
‘‘Pengasas-pengasas negara ini berpegang teguh kepada asas-asas yang kukuh iaitu kesopanan, belas kasihan, bertimbang rasa, integriti serta semangat dan dedikasi kepada negara.
‘‘Asas-asas inilah yang dipegang oleh Perdana Menteri Pertama, Tunku Abdul Rahman Putra Alhaj, Perdana Menteri Kedua, Tun Abdul Razak Hussein, Perdana Menteri Ketiga, Tun Hussein Onn serta Timbalan Perdana Menteri Tun Dr. Ismail Abdul Rahman
dan ramai lagi yang telah membangunkan negara ini,’’ Utusan Malaysia - 28 Ogos 2007.


Memang benar bahawa pemimpin-pemimpin terdahulu ketika hampir sebelum dan selepas merdeka telah membina asas yang kukuh dalam pembangunan negara lebih-lebih lagi pada zaman Tun Abdul Razak sebagai perdana menteri. Namun begitu kita sudah lihat bagaimana sejarah telah menunjukkan sesebuah negara yang begitu mahsyur dibina oleh pemimpin-pemimpin agung tiba-tiba boleh hancur dalam sekelip mata apabila pemimpin kemudiannya yang lemah dan korup.

Apa yang kita lihat pemimpin sekarang ini telah lari daripada perjuangan asal pemimpin mereka yang terdahulu. Segala perit-jerih pemimpin terdahulu membina asas pembangunan negara ini seolah-olah dipersia-siakan oleh sikap tamak dan korup pemimpin yang sekarang ini. Perkara ini saya dengar daripada mulut ahli Umno sendiri yang mengakui kepimpinan Pak Lah sekarang begitu lemah yang menjadi punca kepada keadaan kacau ketika ini.

Kita tak dapat bayangkan bagaimana agaknya jika Pak Lah yang jadi Ketua Menteri Tanah Melayu yang pertama sebelum merdeka. Silap-silap tak merdeka negara kita. Mana taknya dalam berunding dengan British pun boleh tertidur.


Di ambil daripada blog http://n32.blogspot.com/


HIMPUNAN 100,000 RAKYAT - 73 HARI LAGI.

posted by Lidah Penghunus @ 1:10 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter