Tuesday, August 21, 2007

Dulu Lojing kini AKSB.

Assalamualaikum.

Pada muka hadapan akhbar Berita Harian hari ini dipaparkan tentang siasatan BPR terhadap Air Kelantan Sdn Bhd atas dakwaan penyelewengan projek baik pulih infrastruktur sistem bekalan air di Kelantan.

Badan Pencegah Rasuah (BPR) menyiasat Air Kelantan Sdn Bhd (AKSB) berhubung penyelewengan dalam projek membaik pulih infrastruktur sistem bekalan air di Kelantan yang berharga RM600 juta.Siasatan itu dibuat selepas BPR menerima maklumat ada bahan yang digunakan bagi kerja membaik pulih infrastruktur paip lama dan menaik taraf loji bekalan air di negeri itu, tidak mengikut spesifikasi.
BPR menghantar sepasukan pegawainya ke Kelantan untuk membuat risikan mengenai perkara itu beberapa bulan lalu dan mendapati ada asas untuk siasatan terperinci dijalankan bagi mengenal pasti punca penyelewengan serta pihak yang bertanggung jawab.Sumber badan itu memberitahu Berita Harian, pegawai BPR sudah mula memeriksa dan mengambil dokumen berkaitan projek berkenaan di pejabat AKSB, di Kota Bharu serta syarikat yang diberi kontrak melaksanakannya, Rabu lalu.
“Semakan juga dibuat di Pejabat Kewangan negeri yang bertanggungjawab meluluskan pembayaran untuk projek itu. Sebahagian besar projek terbabit siap tahun lalu dengan pembayarannya sudah dibuat kepada pihak terbabit.“Selepas mengumpul maklumat lengkap daripada dokumen yang dikumpulkan, kita akan pergi ke tapak projek untuk pemeriksaan lanjut dan BPR tidak akan teragak-agak untuk mengorek semula paip sebagai bukti berlaku penyelewengan,” Berita Harian - 21 Ogos 2007.

Nampaknya setelah melihat isu Lojing yang dimainkan oleh mereka gagal, kini Umno dan budak suruhannya cuba pula untuk memainkan isu AKSB bagi menunjukkan kononnya kerajaan negeri Kelantan bawah Tok Guru Nik Aziz korup. Reaksi awal daripada isu ini telah pun diberikan oleh pihak kerajaan negeri Kelantan dan boleh diikuti di laman web Harakahdaily;

http://www.harakahdaily.net/bm/index.php?option=com_content&task=view&id=9363&Itemid=28

Kenyataan Menteri Besar Kelantan berkenaan isu ini juga boleh diikuti melalui laman web YB Husam Musa;

http://www.husammusa.com/modules/news/article.php?storyid=218

Apapun sama-sama kita tunggu perkembangannya dan hasil siasatannya dan kita nantikan siapakah yang akan dimakan oleh senjata ciptaan Umno dan media pengampunya ini.


HIMPUNAN RAKYAT DI PUTRAJAYA - 80 HARI LAGI.

posted by Lidah Penghunus @ 10:52 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter