Thursday, August 16, 2007

MB Johor kata Malaysia setanding negara maju.

Assalamualaikum.

Malaysia setanding negara maju – MB
JOHOR BAHRU 15 Ogos – Rakyat perlu bersyukur dan berbangga kerana daripada sebuah negara miskin ketika merdeka 50 tahun lalu kini Malaysia telah mencapai kemajuan serta kecemerlangan dalam pelbagai bidang hampir setanding negara-negara maju.
Menteri Besar, Datuk Abdul Ghani Othman berkata, paling ketara ialah kemampuan Malaysia mengurangkan 56 peratus rakyatnya miskin kepada hanya sekitar lima peratus sekarang dan jumlah itu dijangka dapat dihapuskan sepenuhnya dalam tempoh lima tahun.
“Inilah antara petunjuk kemajuan negara setelah 50 tahun mencapai kemerdekaan di samping bidang-bidang lain seperti pendidikan, kesihatan dan ekonomi,” Utusan Malaysia - 16 Ogos 2007.


Menteri Besar ini bercakap ketika negeri bawah pentadbirannya baru saja berlaku kejadian yang menyayat hati iaitu sekeluarga maut dalam kebakaran akibat bekalan elektrik mereka telah dipotong dan terpaksa menggunakan lilin hanya kerana tidak mampu membiayai kos pendidikan anak-anak yang terlalu tinggi.

Di sini kita tidak pasti apakah makna setanding dengan negara maju seperti yang beliau sebutkan. Adakah maksudnya kita setanding dengan negara-negara maju dari sudut budaya dan cara hidup mereka yang bebas, akhlak anak-anak muda mereka yang rosak dan kadar jenayah yang tinggi setiap hari? Dan mungkinkah dengan menjemput penyanyi Gwen Stefani daripada Amerika Syarikat mengadakan persembahan menunjukkan bahawa negara kita menuju status negara maju?


HIMPUNAN RAKYAT DI PUTRAJAYA - 85 HARI LAGI.

posted by Lidah Penghunus @ 10:46 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter