Tuesday, August 14, 2007

Penggunaan dakwat khas - Itu baru satu tuntutan yang dilaksanakan.

Assalamualaikum.

Membaca laporan akhbar hari ini berkenaan keputusan SPR untuk menggunakan dakwat tanda kuku atau jari pada pilihanraya akan datang saya lihat SPR macam tak ikhlas saja. Seolah-olah niat mereka itu bukan benar-benar untuk mengelakkan penipuan serta mewujudkan keadilan dalam pilihanraya tetapi untuk berhadapan dengan pembangkang yang mereka anggap seperti musuh.

Pengerusinya, Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman, berkata walaupun langkah itu terkebelakang dan tidak berkesan membanteras penipuan jika benar-benar wujud, ia dapat mengurangkan usaha pihak tertentu menggunakan isu pengundi hantu sebagai gimik politik atau menjatuhkan imej SPR.
Merujuk dakwaan penipuan semasa pilihan raya seperti penyamaran untuk mengundi bagi pengundi yang meninggal dunia atau pengundi lain dan mengundi lebih daripada sekali, beliau berkata SPR tidak pernah mendapat bukti menunjukkan penipuan sedemikian berlaku. Berita Harian - 14 Ogos 2007.

Di sini jangan mereka SPR ingat bahawa penggunaan dakwat itu bermakna tanggungjawab mereka sudah selesai. Ada tiga lagi tuntutan yang perlu mereka laksanakan iaitu, pemulihan daftar pemilih, penghapusan undi pos dan pembebasan media. Kerana dengan tidak terlaksananya tiga lagi tuntutan tersebut kita masih menganggap bahawa SPR masih lagi belum bersih dan menjadi alat kepada parti pemerintah dan tuntutan akan terus dibuat agar pilihanraya yang akan dijalankan nanti benar-benar bersih.


HIMPUNAN RAKYAT DI PUTRAJAYA - 87 HARI LAGI.

posted by Lidah Penghunus @ 9:44 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter