Saturday, August 18, 2007

Hunusan petang sabtu.

Assalamualaikum.

Melihatkan kepada isu Wee Meng Chee atau Namewee hingga ke hari ini. Pada mulanya beliau diampunkan oleh MCA dengan sokongan Menteri Penerangan. Kemudiannya kabinet pula membuat keputusan untuk tidak memaafkan dan akan mengambil tindakan, ada yang minta pelajar itu dikenakan ISA dan ada yang minta dia dilucutkan kerakyatan. MCA pula beritahu bahawa partinya akan terus membela Wee Meng Chee agar permohonan maaf beliau diterima dan dalam akhbar hari ini timbul pula lagu terbaru Namawee yang dikatakan menghina kaum Melayu.

Mungkinkah isu Namawee ini adalah sandiwara ciptaan Umno dan Barisan Nasional untuk mengalihkan perhatian rakyat daripada isu rasuah, penyelewengan dan seterusnya kritikan bekas perdana Menteri terhadap pentadbiran Pak Lah? Tidak kiralah sama ianya sandiwara atau tidak yang pastinya kita Pas turut mengutuk tindakan biadab Wee ini bukan sahaja kerana penghinaan beliau terhadap negara lebih daripada itu kerana penghinaan beliau terhadap Islam dan orang Islam itu sendiri. Cumanya kita tetap menolak penggunaan ISA terhadap beliau kerana bukti sudah jelas untuk mengheret beliau ke mahkamah.

Namun dalam pada itu perhatian kita tidak akan lari daripada isu-isu rasuah dan penyelewengan yang berlaku pada era Pak Lah ini. Kita Pas memandang Umno dan BN tiada beza khianatnya dengan Wee terhadap agama dan negara apabila mengkhianati amanah yang diberikan oleh rakyat. Malahan kita percaya pelajar Universiti Taiwan itu bertindak berani atas sebab kelemehan kerajaan kita sendiri yang gagal untuk mempertahankan kesucian agama Islam.


HIMPUNAN RAKYAT DI PUTRAJAYA - 84 HARI LAGI.

posted by Lidah Penghunus @ 2:00 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter