Wednesday, September 12, 2007

Bulan Ramadhan - Penjana perubahan dan kemenangan.

Assalamualaikum.

Pertama sekali marilah kita mengucapkan syukur kepada Allah SWT kerana memberi kita kesempatan pada tahun ini untuk merasai kelebihan bulan Ramadhan al mubarak iaitu bulan yang penuh dengan keberkatan dan pengampunan. Sama-samalah kita ambil peluang daripada Ramadhan ini untuk memperbanyakkan ibadah dan seterusnya memperbaiki diri dan amalan dan seterusnya menjadi muslim yang terbaik.

Saya teringat dengan kuliah seorang ustaz yang menyebut bahawa seseorang ketua jabatan itu apabila menghantar anak buahnya berkursus sudah tentulah dia hendak melihat perubahan positif anak buahnya selepas kursus bukan sahaja semasa kursus. Begitulah hendaknya kita di bulan puasa ini. Kita tidak mahu hanya memperbanyakkan ibadah di bulan Ramadhan sahaja dan apabila Ramadhan berlalu kita kembali kepada asal. Semoga bulan Ramadhan ini menjadi bulan tarbiah untuk kita khususnya aktivis gerakan Islam.

Sebut tentang bulan Ramadhan ini juga waktu puasa adalah masa dimana doa orang-orang mukmin itu mustajab. Sebagaimana yang kita maklum kezaliman Umno dan Barisan Nasional terhadap kita semakin melampau-lampau apabila tercetusnya insiden di Batu Buruk, Terengganu 8 September yang lalu. Akhbar-akhbar perdana yang dikawal oleh mereka kian hari memberi gambaran yang buruk kepada pembangkang khususnya Pas berkenaan isu tersebut. Maka pada kesempatan bulan puasa ini sama-sama kita tadahkan doa bermunajat kepada Allah SWT agar ditunjukkan kebenaran dan diberikan pengajaran kepada mereka yang angkuh dan zalim ini.

Akhir sekali di bulan Ramadhan ini kita teruskan bekerja terutamanya kerja-kerja parti. Jangan jadikan bulan puasa sebagai alasan untuk kita terutamanya gerakan Islam untuk pasif kerana telah terbukti kemenangan Islam adalah di bulan Ramadhan dan jangan pedulikan kata-kata orang seperti di bawah ini;



Mereka hendak menunjuk-nunjuk kononnya mereka lebih menghormati dan menghayati bulan Ramadhan sedangkan jika benar mereka menghormati Ramadhan pusat-pusat hiburan di seluruh negara itu harus ditutup dahulu. Namun nampaknya mereka lebih berminat untuk menghalang tazkirah di bulan yang mulia ini.


HIMPUNAN 100'000 RAKYAT - 58 HARI LAGI.

posted by Lidah Penghunus @ 10:54 PM   1 comments

1 Comments:

At 9:45 AM, Blogger Ku Keng said...

PAS dan PKR anjur ceramah pada hari yang bersempatan dengan hari latihan FRU.

Aneh. Hari-hari itu latihan mereka menggunkan peluru hidup, bukannya getah.

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter