Wednesday, September 19, 2007

Islam Hadhari fahaman baru yang menggugat ummah.

Assalamualaikum.

Ulama jamin tiada fahaman luar gugat ummah
KUALA LUMPUR 18 Sept. – Para ulama hari ini memberi jaminan tidak ada fahaman atau pemikiran baru dari luar yang mampu memecah belah umat Islam serta menimbulkan suasana kacau-bilau di negara ini.
Penasihat Agama kepada Perdana Menteri, Tan Sri Dr. Abdul Hamid Othman berkata, ulama memberi jaminan struktur pegangan agama Islam di negara ini berdasarkan akidah Ahli Sunah Waljamaah tidak boleh diganggu gugat oleh mana-mana pemikiran baru yang boleh merosakkan suasana.
Katanya, undang-undang sedia ada serta pentadbiran berkaitan hal ehwal agama oleh jabatan agama negeri-negeri berupaya menghalang unsur-unsur tidak sihat itu daripada mempengaruhi umat Islam di negara ini.
‘‘Keadaan di Malaysia dengan undang-undang yang ada ditambah pengurusan agama mengikut negeri-negeri telah mewujudkan kestabilan sehingga unsur-unsur dari luar sukar untuk menembusi,’’ katanya.
Beliau berkata demikian ketika ditemui pemberita selepas majlis dialog di antara Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dengan para ulama di sini, hari ini. Utusan Malaysia - 19 September 2007.


Sedang mereka memberikan jaminan bahawa tidak akan ada fahaman atau pemikiran baru daripada luar yang akan mengugat umat Islam di negara ini. Dalam negara ini dan dekat sekali dengan mereka iaitu Islam Hadhari yang di bawa oleh Pak Lah sendiri dengan jelas telah membawa pelbagai kerosakan kepada ummah di negara ini.

Di sini tidak perlulah saya ceritakan dengan terperinci lagi kerana buktinya kita lihat sekarang ini perkembangan yang semakin menakutkan iaitu keruntuhan akhlak dan peningkatan kadar jenayah pada zaman Islam Hadhari ini. Jelasnya di sini Islam Hadhari yang disebut-sebut itu tidak pun membantu dalam menyelesaikan permasalahan yang berlaku malahan makin memburukkan lagi keadaan.

Inilah akibatnya tidak menggunakan Islam yang sebenar sebaliknya meneruskan sistem akal yang ditukarkan labelnya kepada Islam Hadhari. Tidak perlu pun fahaman-fahaman yang di bawa oleh orang luar, pemikiran yang dibawa oleh pemimpin negara ini pun sudah cukup merosakkan umat Islam di negara ini.


HIMPUNAN 100,000 RAKYAT - 51 HARI LAGI.

posted by Lidah Penghunus @ 5:31 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter