Monday, September 24, 2007

Pak Lah kata pilihanraya lambat lagi.

Assalamualaikum.

Dalam akhbar Utusan hari ini Pak Lah menyatakan bahawa tarikh pilihanraya umum tidak akan diumumkan dalam masa terdekat;

Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi berkata, pilihan raya umum tidak akan diadakan dalam waktu terdekat ini walaupun ekonomi negara berada pada kedudukan baik.
Perdana Menteri berkata, beliau masih tidak mendapat ilham mengenai bila pilihan raya umum akan diadakan walaupun soalan itu sering diajukan kepadanya. Utusan Malaysia - 24 September 2007.


Walaupun dalam kenyataannya Pak Lah mengatakan bahawa ekonomi negara dalam keadaan baik, namun dengan kenyataan bahawa pilihanraya umum lambat lagi menunjukkan kepada kita bahawa keadaan negara sekarang ini sebenarnya adalah tidak memberikan keselesaan kepada BN untuk menang selesa dalam pilihanraya yang diadakan.

Dengan ancaman kenaikan harga barangan keperluan lebih-lebih lagi pada saat-saat umat Islam menyambut Ramadhan, kemudiaannya insiden Batu Burok yang kini dilihat menghakiskan keyakinan rakyat kepada BN, ditambah pula kes-kes jenayah yang membimbangkan rakyat dan yang terkini pendedahan skandal klip video V.K Lingam. Sekaligus gula-gula BN untuk menarik sokongan rakyat ketika pembentangan Bajet 07 yang lalu ternyata gagal lalu Pak Lah kehilangan ilham untuk membubarkan parlimen pada masa terdekat.

Namun apapun, persediaan mesti diteruskan oleh pembangkang khususnya Pas dan pakatan BA untuk menghadapi pilihanraya dan himpunan bagi menuntut pembersihan pilihanraya pada 10 November nanti tetap akan diteruskan.


HIMPUNAN 100,000 RAKYAT - 46 HARI LAGI.

posted by Lidah Penghunus @ 11:24 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter