Thursday, March 06, 2008

Jangan beri peluang kepada BN di Kelantan.

Assalamualaikum.

Pada pilihanraya umum ke-12 ini dalam usaha menawan Kelantan Dato' Seri Najib meminta rakyat Kelantan agar memberi peluang BN mentadbir negeri itu selama sepenggal untuk parti itu membuktikan perubahan yang akan dibawa oleh mereka dan jika didapati BN gagal menepati janji maka rakyat Kelantan ujar beliau boleh kembali kepada Pas.

Di sini saya teringat kisah tawaran pemimpin musyrikin Quraisy kepada Nabi Muhammad saw. Dalam tawaran itu pemimpin Quraisy mencadangkan mereka kedua-dua belah pihak sama-sama menyembah agama masing. Rasulullah menyembah agama nenek moyang kaum Quraisy iaitu menyembah berhala dan musyrikin Quraisy pula ikut agama Islam kemudian mereka akan melihat mana yang lebih baik.

Mendengar tawaran pemimpin Quraisy yang kafir itu Rasulullah terus menolaknya kerana ianya adalah soal akidah dan tiada tolak ansur untuknya. Kembali kepada tawaran Najib itu tadi, walaupun kita tahu Umno bukanlah sama seperti kaum musyrikin Quraisy itu tadi namun mereka ini adalah jelas zalim apabila tidak melaksanakan hukum Allah secara keseluruhannya, melaksanakan akta yang zalim seperti ISA, menggunakan amanah untuk memperkayakan diri dan menindas rakyat dengan beberapa kenaikan.

Allah berfirman dalam surah hud ayat 113 yang bermaksud "Janganlah kamu cenderung kepada orang zalim, nanti kamu akan disambar oleh api neraka." Oleh itu adalah tidak patut untuk rakyat Kelantan memilih Umno yang zalim itu untuk dijadikan pemimpin dan menolak parti yang terbukti berusaha untuk melaksanakan Islam semata-mata untuk mencuba perubahan yang ingin mereka bawa.

Tambahan lagi sudah terbukti di Terengganu apabila BN kembali memerintah maksiat dan pembaziran yang dibawa oleh mereka ke negeri itu dan pembangunan hanya untuk golongan tertentu sahaja.

posted by Lidah Penghunus @ 5:52 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter