Tuesday, March 04, 2008

Media menyesatkan rakyat.

Assalamualaikum.

Jaminan syurga jika undi Pas ajaran sesat.
KUALA LUMPUR: Pihak berkuasa agama negeri perlu mengambil tindakan tegas terhadap pemimpin Pas yang memberi jaminan syurga kepada pengundi yang memangkah calon parti itu, Sabtu ini kerana cubaan menyebarkan ajaran sesat.
Yang Dipertua Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (Yadim), Datuk Mohd Nakhaie Ahmad, berkata ajaran yang dibawa pemimpin Pas termasuk Mursyidul Am parti itu, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat boleh merosakkan akidah umat Islam jika tidak dibendung lebih awal.
“Tindakan Pas menjanjikan syurga kepada mereka yang mengundi parti itu adalah ajaran sesat dan kerajaan wajar bertindak, manakala umat Islam perlu berhati-hati kerana janji itu boleh merosakkan akidah.
“Sama ada (ajaran) untuk politik atau tidak, ajaran sesat tidak boleh disebarkan, saya rasa Nik Abdul Aziz sudah terbabas dalam perjuangan sehingga sanggup menyebarkan ajaran sesat bagi mendapat pengaruh dan kuasa,” katanya ketika dihubungi, di sini, semalam.

Beliau berkata demikian sebagai mengulas laporan akhbar semalam bahawa Nik Abdul Aziz terus mengaitkan parti itu dengan syurga dalam usaha meraih sokongan pengundi anak jati Kelantan yang tinggal di perantauan. Berita Harian - 4 Mac 2008.

Siapa sebenarnya yang menyesatkan rakyat khususnya pembaca kalau tidak media dan pemimpin Umno. Pemimpin Pas tidak pernah memberikan jaminan syurga kepada orang yang mengundi mereka. Siapa kita hendak memberikan jaminan kepada sesuatu yang menjadi hak Allah. Pemimpin Pas khususnya ulama' dalam parti itu hanya menyebutkan ganjaran pahala yang diperolehi oleh mereka yang berniat untuk menaikkan pemimpin yang ingin melaksanakan Islam dan melaksanakan amal maaruf nahi mungkar. Tetapi kuda tunggangan Umno dan Barisan Nasional ini terus memberikan kesimpulan bahawa pemimpin Pas jamin syurga kepada pengundi mereka.

Ini samalah juga dengan tuduhan kafir-mengkafir. Ulama' dalam Pas hanya memberi peringatan melalui al Quran dan Hadis tentang perkara-perkara yang memboleh membatalkan akidah untuk memberikan peringatan kepada rakyat agar menjauhi perkara yang boleh membatalkan akidah. Tetapi mereka media yang di kawal oleh BN terus memberi kesimpulan bahawa Pas mengatakan Umno kafir. Ini adalah jelas sesuatu yang tidak beretika bagi media yang sepatutnya bebas ini.

posted by Lidah Penghunus @ 5:53 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter