Wednesday, March 05, 2008

SPR terus menjadi haiwan politik BN.

Assalamualaikum.

Guna dakwat dibatal -- Ada pihak beli dari luar negara rancang calit kuku pengundi – SPR.
PUTRAJAYA 4 Mac – Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) hari ini membatalkan cadangan penggunaan dakwat kekal pada kuku dalam pilihan raya umum 8 Mac ini.
Pengerusi SPR, Tan Sri Ab. Rashid Ab. Rahman berkata, laporan keselamatan yang diterima SPR mendedahkan terdapat pihak tertentu di Malaysia telah membeli dakwat itu dari luar negara.
Pihak itu dikatakan merancang untuk mencalitkan dakwat itu pada kuku pengundi di kawasan luar bandar bagi menimbulkan kekeliruan dan syak wasangka mengenai status pengundi berkenaan.
Menurut Ab. Rashid, jika pengundi-pengundi itu hadir untuk mengundi pada hari pilihan raya, sudah tentu ia akan menimbulkan keraguan di kalangan ejen calon dan petugas SPR mengenai status pengundi itu.
Ekoran terbongkarnya komplot tersebut dan selepas mendapat nasihat dari segi perundangan dan ketenteraman awam, SPR dalam mesyuarat hari ini memutuskan untuk membatalkan cadangan penggunaan dakwat kekal itu.
Keputusan SPR itu juga selaras dengan peruntukan Perlembagaan Persekutuan yang melindungi hak asasi rakyat untuk mengundi dalam pilihan raya. Utusan Malaysia - 5 Mac 2008.


Hanya kerana alasan takut ada pihak tertentu calit kuku pengundi yang belum mengundi, SPR telah membatalkan penggunaan dakwat khas telah pun dibeli dengan kos jutaan ringgit duit rakyat! Nampaknya SPR yang ditunggang oleh Barisan Nasional ini cuba memperbodohkan rakyat demi kepentingan politik mereka. Adakah SPR fikir bahawa pengundi yang berumur 21 tahun ke atas ini budak-budak yang mudah diambil tangan mereka dan dicalit dengan dakwat oleh orang yang tidak dikenali? Jika benar pun perkara ini adakah SPR tidak boleh membuat hebahan di akhbar dan tv agar para pengundi berjaga-jaga dengan komplot ini.

Pembatalan ini dibuat setelah pendedahan demi pendedahan dibuat oleh parti pembangkang berkenaan pengundi hantu terutama sekali kes individu yang boleh mengundi di dua tempat. Maka ini jelas bahawa ianya adalah arahan daripada Barisan Nasional sendiri yang takut rancangan penipuan mereka gagal. Di sini SPR terutamanya Rashid harus ingat bahawa dia dan konco-konco tidak akan selama-lamanya hidup dunia ini. Mereka akhirnya akan dihadapkan juga kehadapan Allah penguasa sekalian alam dan kita percaya perancangan Allah adalah sebaik-baiknya. Maka marilah kita sama-sama bermunajat, bermohon kepada Allah agar menggagalkan segala rancangan jahat mereka yang terdesak ini.

posted by Lidah Penghunus @ 6:16 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter