Friday, March 07, 2008

Kurang 24 jam lagi hari pembuangan undi.

Assalamualaikum.

Kurang 24 jam lagi rakyat Malaysia 21 tahun dan ke atas yang berdaftar sebagai pengundi akan membuang undi bagi memilih parti yang akan mewakili mereka sebagai kerajaan. Esok juga adalah hari penentu nasib bagi parti-parti yang bertanding selama 13 hari (Walaupun sebenarnya ada yang lebih 13 hari) Maka nasihat saya kepada tuan-tuan sebelum membuat keputusan pada hari esok, fikirlah perkara-perkara ini sebelum membuang undi;

1. Ketuanan Islam - Adakah kita hendak memilih parti yang menolak hukum Islam.

2. Masa depan anak dan cucu anda - Adakah anda rela anak-anak dan cucu anda dibesarkan dalam persekitaran yang subur dengan penyakit sosial

3. Keselamatan anda - Adakah anda berasa selamat hidup di bawah pemerintahan Barisan Nasional yang kadar jenayahnya semakin meningkat.

4. Wang anda - Adakah anda berasa puas hati dengan taraf hidup anda sekarang yang dibebani oleh kenaikan harga barang sedangkan sekelompok kecik manusia terus membolot hasil kekayaan negara.

Mudah-mudahan apabila kita bangun pada pagi subuh 9 Mac 2008 nanti, kita berada di negara yang pemerintahnya seorang yang beriman, bertaqwa, adil dan berkebajikan. Kita jumpa lagi pada 9 Mac 2008. Insya-Allah.

posted by Lidah Penghunus @ 6:35 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter