Monday, March 10, 2008

Kurang 48 jam selepas BA perintah negeri.

Assalamualaikum.

BENTONG 9 Mac - Pembangkang yang berjaya membentuk kerajaan di Perak, Kedah, Selangor, Pulau Pinang dan Kelantan perlu menunaikan janji-janji mereka seperti terkandung dalam manifesto Pilihan Raya Umum Ke-12.
Pengerusi Barisan Nasional (BN) Pahang, Datuk Seri Adnan Yaakob berkata, antara janji tersebut ialah menghapuskan beberapa kutipan cukai, menurunkan harga minyak, barang dan kadar caj tempat letak kereta.
''Elok juga beri peluang pembangkang menang dalam pilihan raya kali ini supaya mereka boleh membuktikan janji-janji mereka. Utusan Malaysia - 10 Mac 2008.


Menteri Besar Pahang daripada bukan pembangkang ini tidak dapat membezakan antara kuasa kerajaan negeri dan persekutuan. Dalam hal menurunkan harga minyak ianya adalah bidang kuasa kerajaan persekutuan dan ianya pun terdapat dalam manifesto Barisan Alternatif di peringkat pusat. Sedangkan keputusan pilihanraya baru-baru ini BA hanya membentuk kerajaan di lima negeri dan kerajaan pusat masih lagi dipegang oleh BN walaupun hilang majoriti dua pertiga. Namun kita percaya, insya-Allah BA tetap akan menunaikan janji yang ditawarnya di peringkat negeri.

Nampaknya apabila BA berjaya memerintah negeri ada sahaja usaha daripada BN yang dibantu oleh media ini untuk memburukkan kerajaan BA yang baru dibentuk terutama sekali yang membabitkan Pas. Antaranya tuduhan bahawa kerajaan Pas mengarahkan Tadika Kemas mengosongkan premis sedang Menteri Besar Kedah sendiri mengarahkan agar semua Tadika Kemas di negeri itu menjalankan sesi persekolahan seperti biasa.

Selain daripada itu di kedah dipaparkan berita kononnya orang Pas atau PKR memecah masuk premis atau dewan orang ramai yang digunakan BN sebagai bilik gerakan manakala di Selangor pula bilik gerakan Umno dan MIC terbakar kononnya angkara Pas atau PKR. Di sini cuba kita fikir, BA telah pun menguasai kerajaan negeri. Oleh itu bila-bila masa sahaja mereka boleh minta untuk masuk ke premis milik orang ramai ini dan tidak perlu untuk menceroboh seperti pencuri.

Begitu juga dengan dewan yang terbakar itu. Adakah orang-orang BA begitu bodoh hendak membakar dewan milik orang ramai yang boleh dimanfaatkan untuk kepentingan umum? Jika di bakar siapa yang rugi kalau tidak kerajaan negeri sendiri. Umno dan MIC tidak rugi kerana mereka harus mengosongkan dewan milik orang ramai itu.

posted by Lidah Penghunus @ 11:59 PM   1 comments

1 Comments:

At 1:35 AM, Anonymous Anonymous said...

napelah..bodoh sangat si NanKo ni... mcamana dia blh jd MB...

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter