Sunday, March 30, 2008

Nostalgia himpunan BERSIH ketika kemenangan dalam genggaman.

Assalamualaikum.

Semalam ketika ke Kuala Lumpur untuk suatu urusan saya melalui Dataran Merdeka dan Jalan Masjid India. Setiap kali melalui jalan-jalan berkenaan saya pasti akan teringat kembali kepada peristiwa yang boleh dianggap bersejarah iaitu Himpunan BERSIH yang berjayta menghimpunkan lebih 100,000 rakyat bagi menuntut pilihanraya yang adil dan bersih.

Apabila sudah mencapai kemenangan, terutamanya apabila dapat menawan beberapa negeri khususnya Selangor berbaloi rasanya apabila terkena tembakan gas pemedih mata dan air kimia semasa berhimpun 10 September tahun lalu, hilang rasa pedih dan perit angkara pasukan yang dipergunakan oleh Umno dan Barisan Nasional itu. Namun begitu perjuangan BERSIH belum berakhir sebenarnya, banyak lagi penipuan yang telah berlaku semasa pilihanraya umum ke-12 yang lalu.

Cumanya seperti yang saya perkatakan dahulu kebangkitan rakyat telah berjaya menewaskan penipuan BN dan SPR. Oleh itu perjuangan akan diteruskan untuk memastikan pilihanraya umum di negara ini benar-benar BERSIH.

posted by Lidah Penghunus @ 11:59 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter