Saturday, April 05, 2008

Sokongan Nazri Aziz yang membawa kepada kehancuran Umno.

Assalamualaikum.

Kritikan Dr. M perlu dihentikan – Nazri.
PARIT BUNTAR 4 April – Tindakan Tun Dr. Mahathir Mohamad yang terus ‘menyerang’ Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi secara terbuka sejak pilihan raya umum lalu akan menghancurkan UMNO.
“Dulu dia kata menang satu kerusi pun tetap menang. Macam mana pula sekarang Abdullah kena letak jawatan, inilah dia yang dikatakan Melayu mudah lupa.
Mengulas lanjut, Mohamad Nazri berkata, sewaktu Dr. Mahathir memimpin parti dan negara antara 1990 hingga 1999, BN juga kalah di Kelantan dan Terengganu.
Bagaimanapun, katanya, tiada sesiapa pun meminta beliau meletakkan jawatan malah semua pihak tetap bersama beliau dan sanggup bersama untuk memikul tanggungjawab. Utusan Malaysia - 5 April 2008.


Adakah Nazri tidak sedar bahawa dengan membenarkan Pak Lah terus menerajui Umno sebenarnya yang akan menghancurkan Umno. Lihat sahajalah keadaan negara bawah pemerintahan Pak Lah yang semakin teruk apatah lagi apabila Umno yang sememangnya teruk itu diterajui Pak Lah.

Memang benar zaman Tun Dr Mahathir juga Umno pernah hilang negeri Kelantan dan Terengganu serta hilang banyak kerusi parlimen tetapi pada zaman Pak Lah negeri kelahiran beliau dan kawasan beliau wakili sendiri tumbang di tangan Pakatan Rakyat dan BN di peringkat pusat gagal memperolehi majoriti dua pertiga.

Kita lihat pula Pas. Semasa parti berkenaan mengalami kemerosotan yang teruk dalam pilihanraya umum ke-11 tahun 2004 yang lalu, walaupun presiden parti tidak ditukar namun tetap berlaku anjakan dalam pemimpinan apabila timbalan presidennya sendiri bertukar. Dan hasil daripada perubahan kepimpinan inilah Pas terus menggagahi arena politik negara hingga parti itu berjaya meningkatkan prestasinya dalam pilihanraya umum yang ke-12 baru-baru ini.

Sekarang kita lihat pula Pakatan Rakyat di peringkat parlimen. Ketua pembangkangnya adalah wakil parlimen di negeri yang ditadbir oleh Pakatan Rakyat sendiri. Jadi Nazri tidak perlulah mempertahankan Pak Lah kerana sokongannya itu hanya membawa kepada kehancuran kepada parti yang disertainya.

posted by Lidah Penghunus @ 3:51 PM   1 comments

1 Comments:

At 8:27 PM, Anonymous Anonymous said...

SATU SOALAN UNTUK HADI AWANG. BILA PULAK ADA NAS YANG MEMBOLEHKAN PARTI ISLAM BOLEH BERCAMPUR DENGAN PARTI ORANG CINA KAFIR HARBI MACAM DAP DAN INDIA HINDRAF UNTUK MEMIMPIN NEGARA ISLAM ? SUDAH LUPAKAH BELIAU KEPADA FATWA BELIAU SENDIRI YANG PERNAH MENGHUKUM UMNO KAFIR KERANA BERKAWAN DENGAN PARTI CINA DAN INDIA ? APAKAH STATUS MB PERAK SEKARANG YANG ADA 7 EXCO BUKAN ISLAM

MAKNANYA SEKARANG NI PAS DAH BERUBAH PENDIRIAN BOLEH MAKAN SEMEJA DENGAN KAFIR HARBI DAP YANG SURUH LANGAKAH MAYAT MEREKA KALAU NAK DIRIKAN NEGARA ISLAM

MEMANG SEKARANG NI PAS BODOH SEBAB IKUT PARTI CINA BODOH SEPERTI DAP BABI DAN PKR LAKNAT YANG TERANG TERANG SUKAKAN YAHUDI DAN MINUM ARAK DENGAN YAHUDI

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter