Friday, April 04, 2008

Umno, demonstrasi dan bloggers.

Assalamualaikum.

Umno perlu wujud blog saingi lawan: Mohd Ali.
MELAKA: Semua pemimpin Barisan Nasional (BN) khususnya Umno diminta mewujudkan laman blog masing-masing bagi menyaingi 240 laman serupa yang dihasilkan pihak tertentu, majoritinya cenderung menyokong pembangkang.
Naib Presiden Umno, Datuk Seri Mohd Ali Rustam, berkata usaha itu sebagai menyokong langkah beberapa pemimpin Umno dan komponen BN lain yang mula mewujudkan laman blog masing-masing selepas pilihan raya umum ke-12.
Katanya, laman blog wajar diwujudkan segera bagi menerangkan aktiviti selain membolehkan masyarakat berinteraksi secara terus dengan pemimpin tanpa mengira waktu.
"Saya berpendapat tiba masanya bagi setiap pemimpin BN, tidak kira peringkat tertinggi hingga cawangan mewujudkan blog masing-masing. Saya sendiri sudah lama memiliki blog kerana cara ini dapat menyalurkan maklumat tepat, pantas dan boleh mengelak tumpuan hanya kepada blog anti kerajaan,'' Berita Harian - 4 April 2008.


Sebelum ini Umno yang dahulunya membenci amalan demonstrasi, mengeluarkan kenyataan bahawa demonstrasi bukan budaya kita, malahan menyamakan peserta demonstrasi sebagai beruk, apabila mengalami kemerosotan dalam pilihanraya umum ke-12 mereka pula yang menggunakan saluran demonstrasi ini untuk menyatakan ketidakpuasan hati.

Samalah juga dengan kenyataan Ali Rustam dalam akhbar hari ini. Kita masih ingat bahawa mereka pernah melabelkan penulis blog sebagai penembak curi, pembawa fitnah dan pencetus kekacauan. Namun kini mereka pula sibuk hendak jadi bloggers. Nampaknya pemimpin Umno sudah pun akui keberkesanan blog dan demonstrasi sebagai medium perubahan. Sedangkan dahulu mereka kata demonstrasi hanya kerja sia-sia dan tidak mampu mengubah sesuatu manakala penulis blog diibaratkan sebagai penulis nyamuk yang tidak mampu untuk menggugat Umno dan Barisan Nasional.

Apapun bagi kita walaupun sudah mencapai kemenangan, demonstrasi dan laman blog tetap relevan sebagai medium untuk mencapai matlamat perjuangan dan yang penting kita menggunakan blog demonstrasi untuk menuju kebaikan sedangkan Umno dan Barisan Nasional menggunakan demonstrasi dan blog untuk mencapai cita-cita jahat mereka.

posted by Lidah Penghunus @ 6:00 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter