Monday, August 25, 2008

Cuti umum pun jadi isu.

Assalamualaikum.

Media hari ini, Barisan Nasional yang dibantu oleh haiwan politik mereka turut menghentam tindakan Kerajaan Negeri Pulau Pinang memberi cuti umum kepada rakyat negeri itu pada hari pembuangan undi Pilihanraya Kecil Permatang Pauh esok.

Isytihar cuti hari undi merugikan.
Pilihan raya kecil bukan alasan: Najib.
BUKIT MERTAJAM: Datuk Seri Najib Razak semalam mempertikaikan kewajaran Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng, mengisytiharkan cuti umum bagi seluruh negeri ini pada hari pengundian pilihan raya kecil Parlimen Permatang Pauh, esok.
Timbalan Perdana Menteri berkata, keputusan itu sebenarnya dibuat lebih berdasarkan kepada pertimbangan politik, malah ia kali pertama dilakukan dalam sejarah pilihan raya kecil di negara ini. Berita Harian - 25 Ogos 2008.

Kita hairan mengapa BN takut sangat dengan pemberian cuti oleh kerajaan negeri daripada Pakatan Rakyat itu? Adakah kerana ianya menggagalkan taktik mereka untuk mengurangkan undi kepada Dato' Seri Anwar Ibrahim pada hari pengundian esok?
Kita pula boleh mempersoalkan mengapa SPR yang ditunggang oleh mereka meletakkan hari pengundian pada hari bekerja? Mengapa tidak boleh dibuat pada hari cuti?

Jadi BN tidak perlulah mempertikaikan keputusan Kerajaan Negeri Pulau Pinang untuk memberikan cuti umum kerana itu hak mereka. Jika BN, andaikata negara kita memperolehi emas pertama Sukan Olimpik tidak mustahil cuti umum seluruh negara akan diberikan maka adalah sesuatu yang tepat kerajaan negeri memberi cuti umum agar pengundi di Permatang Pauh dapat menunaikan kewajiban mereka.

posted by Lidah Penghunus @ 6:41 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter