Saturday, August 23, 2008

Harga minyak yang turun bagai melepaskan batuk di tangga.

Assalamualaikum.

Harga minyak turun.
PUTRAJAYA: Kerajaan menurunkan harga runcit petrol RON97 dan RON92 masing-masing 15 sen dan 22 sen kepada RM2.55 dan RM2.40 seliter, manakala harga diesel sebanyak lapan sen kepada RM2.50 seliter, berkuat kuasa jam 12 tengah malam tadi.
Perdana Menteri, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi, berkata keputusan itu dibuat dalam mesyuarat Kabinet semalam selaras penurunan harga minyak dunia sejak beberapa minggu lalu dan bagi mengimbangi kenaikan kadar inflasi. Berita Harian - 23 Ogos 2008.

Sebelum ini kita telah melihat Saiful Bukhari membuat sumpah laknat sehari sebelum penamaan calon Pilihanraya Kecil Permatang Pauh, Rang Undang-Undang DNA dibentangkan ketika Anwar menghadapai tuduhan liwat di mahkamah dan dua Exco Kerajaan Negeri Perak daripada PKR di tahan BPR ketika PKR dan Pakatan Rakyat sedang berhadapan dengan BN di Permatang Pauh. Kini kurang lima hari lagi hari membuang undi di Permatang Pauh, tiba-tiba kerajaan mengumumkan penurunan harga minyak petrol dan diesel. Sedangkan dijangkakan bahawa kerajaan akan menurunkan harga minyak pada masa pembentangan belanjawan lebih kurang seminggu sahaja lagi.

Jadi di sini kita tertanya-tanya adalah tindakan terburu-buru kerajaan BN ini adalah untuk memancing undi rakyat Permatang Pauh? Jika dilihatkan pada kadar penurunannya juga tidaklah sebesar mana. Seperti melepaskan batu di tangga. Saya sempat mengikuti pandangan orang ramai berkenaan keputusan menurunkan harga minyak yang dibuat dalam berita TV semalam. Rata-rata mereka menyatakan bahawa jumlah penurunan tersebut adalah tidak memadai dan mereka mahukan ianya diturunkan lagi.

posted by Lidah Penghunus @ 10:12 AM   1 comments

1 Comments:

At 12:45 PM, Blogger UMNO PARTI PENJARA said...

Aik.. Tak suka ke harga minyak dah turun ;)


Jemput masuk ke blog saya ;)
http://teampemudaumno.blogspot.com
http://pro-faizal.blogspot.com

 

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter