Wednesday, August 13, 2008

Selamat bermuktamar para pendokong gerakan Islam

Assalamualaikum.

Bermula esok dengan berlangsungnya Muktamar Pemuda Pas Pusat dan diikuti dengan Muktamar Dewan Muslimat dan Dewan Ulama' maka akan bermulalah Muktamar Agung Tahunan Pas kali ke-54 yang julung-julung kalinya akan diadakan di Negeri Perak Darul Ridzuan. Muktamar pada kali ini juga diadakan ketika Pas bersama-sama Pakatan Rakyat bersama-sama membentuk kerajaan di beberapa buah negeri.

Yang penting sekali muktamar ini tiba ketika Gerakan Islam Pas ini dilanda dengan pelbagai isu dan persoalan antaranya hubungan parti itu dengan Pakatan Rakyat, isu muqabalah, soal prinsip perjuangan islam yang semua ini sebagai ujian kepada Pas sejak memperolehi kemenangan bersama di lima negeri. Maka diharapkan muktamar ini dapat menjadi medan untuk merungkai persoalan dan dilema yang melanda parti ini.

Dan yang pastinya Muktamar Agung Pas ini mestilah berbeza dengan Umno kerana Umno walaupun diambang kemerosotan yang teruk dalam pilihanraya umum yang lepas, hilang berapa negeri namun budaya berebut jawatan dan politik wang masih tidak dapat dipisahkan daripada parti itu. Pas insya-Allah walaupun mempunyai kedudukan sebagai kerajaan di beberapa negeri namun hingga pemilihan pada muktamar tahun depan pun perebutan jawatan dan jauh sekali politik wang tidak akan berlaku.

Akhir sekali selamat bermuktamar kepada para perwakilan Pas sekalian. Bermuktamarlah dengan niat mencari keredhaan Allah SWT.

posted by Lidah Penghunus @ 9:49 PM   0 comments

0 Comments:

Post a Comment

<< Home


Free Hit Counter